Gå til innhold

Ulovlig bruk av mine bilder

Anbefalte innlegg

Hvorfor snakker dere om facebook's regler rundt bilderettigheter?

Det trådstarter spør om er hva han skal gjøre og hvilke rettigheter han har når noen andre har lagt ut hans bilder på flicr, som sine egne. Hvilke rettigheter Facebook har spiller ingen rolle.

Er vel bedre å tenke høyt enn å bare holde kjeft selv om mann ikke har det direkte riktige svaret. Mann lærer da av å spørre og gruble? Han sa jo bilde han startet på facebook så fant mye av det opplysende og interessant. I motsetning til din post, som ikke ga meg noe som helst.

Nei. Man skal ikke "tenkte høyt" - om du ikke har noe å si som er relevant for trådstarters spørsmål så bør man faktisk holde kjeft. Det jeg prøvde var å få tråden på rett kjøl. Om du har lyst til å diskutere dette emnet, så for all del, diskuter det i en relevant tråd.

Han nevnte dessuten at han hadde løst problemet, så kan vel ikke skade å gruble litt høyt om andre ting? Mann for jo kjeft om mann starter en tråd om noe som kunne bli diskutert andre steder også. Kan ikke skjønne det skal være så pirk hva og hvor mann sier ting til en hver tid.

Jeg tolket hans post som sarkasme. At han faktisk ikke har fikset problemet, og folk i denne tråden har vært til lite eller ingen nytte fordi de diskuterte et helt annet tema. Jeg kan selvsakt ta feil, og om trådstarter faktisk har årdnet opp i det, så kan dere snakke om hva dere vil for meg. Så lenge trådstarter får det han er på utkikk etter.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urk, du virker som en utrolig fascinerende person å diskutere med. "Det er kun 98.4% relevant så hold kjeft!" ... jaja, mann plukker vel opp kunnskap forskjellig her i verden.

Er bare så lei forum-politi pirk. Folk virker mer opptatt av å begrense bruken av et diskusjons forum enn å diskutere. Dette er vel diskusjon.no og ikke spørsmål-og-svar.no?

Om posten til trådstarteren var sarkastisk, så beklager jeg, tok ikke den isåfall. Men håper han fikk det han ville ut av tråden sin :)

Hvis ikke, så bare si ifra ;) Bør kanskje ta dette i PMs uansett...

Lenke til kommentar
Hmm?

Jeg har kjørt noen korstog mot Facebook på akam og kommer sikkert til å gjøre det igjen, men her vil jeg faktisk ta dem i forsvar ;)

Jeg mener nemlig å huske en lignende sak, hvor noen hadde stålet materiale og lastet det opp som sitt på Facebook. Hvis jeg ikke husker feil, var utgangen at de slettet innholdet, og beklaget det hele.

Ikke dermed sagt at sånt ikke kan forekomme, men Facebook synes å altså være redd for å innvolvere seg i virksomhet som kan sammenlignes med heleri.

Jeg ser nå at jeg bomma stygt med dette svaret. Leste rett og slett startinnlegget feil. Så jeg har bidradd til kaoset i denne tråden.

Beklager.

Forøvrig tror jeg problemstillinga er en lost case. Desverre.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Hvorfor snakker dere om facebook's regler rundt bilderettigheter?

Det trådstarter spør om er hva han skal gjøre og hvilke rettigheter han har når noen andre har lagt ut hans bilder på flicr, som sine egne. Hvilke rettigheter Facebook har spiller ingen rolle.

Er jo litt teit å spørre på diskusjon.no om dette. Svarene han leter ligger på flickr, ikke her. At man forventer at brukere her inne kjenner til alle retningslinjer på samtlige fotosider på nettet er rett og slett morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...