Soon Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Har et "lite" problem Jeg prøver å installere Windows XP Pro. Norsk versjon på min maskin. Alt går bra, fram til at installasjonen er kommet halvveis og det er 34 min. igjen. Alt bare henger seg og stopper der. Ingen feilmelding, skjermbildet bare fryses og jeg kan ikke gjøre annet en å restarte maskinen. Jeg vet at CD-en jeg bruker virker, så problemet ligger ikke der. Har også prøvd å installere Windows 2000 Pro. Norsk versjon, og det gikk bra. Men nå vil jeg veldig gjerne ha WinXP. Spesifikasjonene på min PC er: Prosessor: Intel Pentium 4, 2,53 GHz, PC553 Hovedkort: Asus P4G8X Deluxe Skjermkort: Asus GeForce 4 Ti4800, 128 MB DDR Minne: 2 stk. TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 256MB CL2.5 Platelager: Western Digital Caviar, 120GB, 8MB Cache Skjønner selv pent lite av dette problemet, og er glad for all hjelp jeg får. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg fant noen artikler hos MS. Du kan lese litt om de her: - artikkel 1 - artikkel 2 - artikkel 3 Håper noen av disse kan hjelpe deg. edit: Fant også en link der du legger inn SP1 og XP i en cd. Da kan det også fungere. Link (NB:Dette er for den engelske versjonen) Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Kan ha noe med Skjermkortet og hovedkortet ditt, hadde et lignende problem med XP. Prøv å oppgradere BIOS til nyeste versjon og prøv igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå