bjorn.e Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har prøvd Nextgentel sin NextTV boks og RiktTV sin basis mottaker (sagem) begge disse boksene sender bilde selv om de står i standby, og dette forhindrer monitor/projektor å gå i standby når innsignalet forsvinner. Har sett etter instillinger som kunne være relevante, men finner ingenting. Hadde vært greit å kunne bruke fjernkontroll til dekoderen og ikkje tenke på skru monitor/prosjektor av/på. Forslag til løsninger? (Har tenkt på en slik forgrener med "master/slave" funksjon, som kobler ut kontakter når "master" ikkje trekker strøm, men usikker på om en dekoder trekker nok strøm til at det fungerer - samt at prosjektoren ville vel ikkje likt å plutselig miste strømmen.) Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 TV-en min blir svart når jeg skrur av dekoderen Grundig DTR 8740MHP. Men går ikke i standby, lampa på TV-en lyser fortsatt grønt. Er det samme fenomen, selv om den ikke mottar bilde og lyd? TV-en er blå når jeg skrur den på og dekoderen ikke er på. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Den mottar nok bilde, det er bare blått. Nextgentel sin NextTV sender også et blått bilde i standby, mens RiksTV sin basis mottaker sender et sort bilde. Om du går inn på menyen på tv'en vil du se at TV'en f.ex. mottar et 1080p/60Hz signal (eller noe i den retningen). Endret 1. mars 2009 av bjorn.e Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, nå ble det ikke svart men blått, fargen TV-en selv bruker når den ikke får signal, og TV-en sier det er "hovedformat: ukjent" der det ellers står "1920*1080 50i" når dekoderen er påskrudd. Det kan tyde på at i alle fall denne Grundig- dekoderen ikke sender signal i standby. Jeg vet ikke hvorfor det ble svart førstye gang jeg prøvde, og om TV-en oppfattet neo signal da, for det resultatet klarer jeg ikke å reprodusere. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Enkleste testen er å trekke ut stikkontakten til dekoderen din, går TV da i standby er det dekoderen som sender *noe* til TV'en som forhindrer at den går i standby. Får vel kontakte Nextgentel og RiksTV for å høre om det er noe dei evt har firmware oppdateringer for å løse, eller om dei kan mase videre på produsentene av utstyret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå