Gå til innhold

konvertere filmer til ps3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"litt" Hvor lang tid tar din maskin på å konvertere en film?

I fra 1 minutt til 8 timer, ganske avhengig av formatet/oppløsningen/lengden på filmen og hva slags resultat jeg vil ha ut.

Hvor langt er et tau.. :)

Trådstarter burde si noe om hva slags format det er på filmene han ønsker å spille, først da er det mulig å si noe om beste metode.

Lenke til kommentar
har du prøvd å sende filmene gjennom ps3mediaserver? google og last det ned.. fungerer kjempebra :)

Denne metoden bruker jeg og, gjennom mediaserver. Deler så mapper fra pc,en slik at jeg spiller egenproduserte filmer direkte på PS3 (filene ligger på PC). Kjempe metode, synes nå jeg....... :new_woot:

Lenke til kommentar
Det er da virkelig ikke noe problem å spille av HD på PS3, den bare støtter ikke alt av codecer så man må konvertere litt.

Hehe :dribble:

"litt" Hvor lang tid tar din maskin på å konvertere en film?

Som sagt over her er det helt avhenig av hva man vil gjøre. Hvis man har x264 video og Ac3 lyd, som PS3 men i en mkv container som PS3 ikke støtter trenger man bare remuxe, og det var vel 10 min eller no. mkv2vob er et veldig greit program for den jobben, det merker også hvis man bruker en lydcodec PS3 ikke støtter og konverterer den til AC3. Det tar noe lenger tid. Mener å huske det tok ca 1 time på en gammel 2,4GHz P4. Konvertere DTS-HD MA til LPCM er også en litt tidkrevende prosess.

Men med streamingsoftware som PS3 Media Server gjør den konverteringen etterhvert som man ser filmen. Problemet her har vært at hvis bildecodecen støttes men ikke lyd har den måttet bruke Mencoder, som konverterer bildet til Mpeg2 i tilleg til å konvertere lyd til AC3. Det er relativt CPU krevende, men med nyeste versjon kan den bruke tsmuxer på bildet og konvertere lyd ved siden av som er mye mindre krevende og da burde fler få mulighet til å streame 1080p. Å streame i x264 er også en fordel for de som bruker trådløst da det krever mye mindre båndbredde enn Mpeg2. Med mpeg2 1080p har jeg hatt peak på 115Mbit/s noe som ikke akkurat er håndterbart for trådløst.

Lenke til kommentar

Forrige post bekrefter egentlig mitt poeng. Mekking og tweaking og instillinger og ompakking og rot og styr.

Eller man kan kjøpe en Tvix og bruke tiden på andre ting og ha en elegant og enkel løsning som alle kan bruker, og blir brukt.

Men for all del, dere som orker å holde på med dette, så er jo PS3 en veldig grei maskin når filen først er på plass i riktig format.

Jeg ville bare komme med et mye bedre alternativ.

Trådstarter velger selv om han vil finne ut av dette, eller ta den lette og elegante løsningen. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Forrige post bekrefter egentlig mitt poeng. Mekking og tweaking og instillinger og ompakking og rot og styr.

Eller man kan kjøpe en Tvix og bruke tiden på andre ting og ha en elegant og enkel løsning som alle kan bruker, og blir brukt.

Men for all del, dere som orker å holde på med dette, så er jo PS3 en veldig grei maskin når filen først er på plass i riktig format.

Trådstarter velger selv om han vil finne ut av dette, eller ta den lette og elegante løsningen. Lykke til uansett.

er vel ikke så veldig komplisert å ha ps3mediaserver kjørende på pcen og streame.. alle formatene du spiller av på tvixen støttes uten problemer, trenger ikke røre en eneste instilling. DU installerer programmet og vips ferdig butikk, trenger ikke dele noe siden alt blir delt, trenger ikke gjøre en skit.. SPør du meg er det vel så lett som å sette opp tvix.. er ikke noe å orke å holde på med :p

Jeg har en boks mindre framfor tven min.. synest det er minst like bra løsning, alt i en boks :)

Lenke til kommentar

er vel ikke så veldig komplisert å ha ps3mediaserver kjørende på pcen og streame.. alle formatene du spiller av på tvixen støttes uten problemer, trenger ikke røre en eneste instilling. DU installerer programmet og vips ferdig butikk, trenger ikke dele noe siden alt blir delt, trenger ikke gjøre en skit.. SPør du meg er det vel så lett som å sette opp tvix.. er ikke noe å orke å holde på med :p

Jeg har en boks mindre framfor tven min.. synest det er minst like bra løsning, alt i en boks :)

Så enig, så enig. Brukte ca. 10 min. å legge inn 3-4 pc,er på PS3'en. Så hvorfor kjøpe noe annet når du kan bruke PS3. :) æhee... misforsto litt tror jeg....bruker du Tvixen og?

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men skjønner dere at når en PC streamer til PS3, så kunne dere spart dere mellomleddet og kjørt kabel fra PC rett i TV?

Hvorfor skal dere på død og liv blande inn PS3 i dette. Jeg liker maskinen, men alt har en grense.....

Jeg for min del har PC, PS3 og Tvix koblet til prosjektoren min. Nå er det ikke alle som har muligheten til å ha et komplett oppsett, men å streame til en PS3, er jo ikke det lureste man gjør.

Som sagt er det helt ok for meg at dere gjør dette, jeg vil bare påpeke at det finnes andre, kanskje bedre for noen, metoder.

Dette dere holder på med her, blir på mange måter som å fore en vhs spiller med signaler fra en DVD spiller. Har man ok kabler, så er det greit nok, men hva er vitsen????

Endret av Vertigo500
Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk, men skjønner dere at når en PC streamer til PS3, så kunne dere spart dere mellomleddet og kjørt kabel fra PC rett i TV?

Hvorfor skal dere på død og liv blande inn PS3 i dette. Jeg liker maskinen, men alt har en grense.....

Jeg for min del har PC, PS3 og Tvix koblet til prosjektoren min. Nå er det ikke alle som har muligheten til å ha et komplett oppsett, men å streame til en PS3, er jo ikke det lureste man gjør.

Som sagt er det helt ok for meg at dere gjør dette, jeg vil bare påpeke at det finnes andre, kanskje bedre for noen, metoder.

Dette dere holder på med her, blir på mange måter som å fore en vhs spiller med signaler fra en DVD spiller. Har man ok kabler, så er det greit nok, men hva er vitsen????

Det høres vel og greit det du sier, men når PC'en står i et helt annet rom så må man jo ha en enhet i stua (jeg har foresten 3-4 pcer koblet opp til PS3). Hvis man da har en PS3. Hvorfor ikke bruke den istedenfor å investere i en Tvix.

Edit: fullstendig klar over at man ikke får den beste kvaliteten, men det er veldig greit når svigermor kommer på besøk og vil se noen bilder og videosnutter. Da finner man frem til den pcen som dette ligger på. Skal jeg se en god film, så har jeg blu-ray.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

1. Pcen står litt langt borte fra tven

2. Jeg har allerede 2 skjermer koblet til pcen, for å koble til tven i tillegg må jeg ha en ekstern boks og "sigh" stress..

3. For å spille av med pcen må en ha trådløs mus ved tven.. eventuellt sette på filmen på pcen også gå til sofaen.. hvorfor ikke gjøre alt fra sofaen?

4. har ikke lang nok optisk lydkabel til å koble fra pcen.. å koble både dvi kabel og optisk fra pcen ser ikke ut hos meg, vanskelig å skjule kablene.

Og sist men ikke minst multitasking. Dama ser feks Greys anatomy, og jeg kan spille spill samtidig... jeg er ikke interessert i å ha lyden fra greys anatomy i øret samtidig som jeg sitter på Ventrilo med kompiser og spiller.

Har spillt av filmer fra pc til tv i årevis, men etter jeg fikk ps3 var det helt slutt, alt for mangen begrensinger, og mye mer stress for min del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...