Gå til innhold

PS3 bilde blinker

Carpo

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med min ps3. Noen ganger bynder bilde å blinke å hakke, men ikke hele tiden. Dette er på spill å i menyen på ps3'n. HDMI kabelen skal være bra. TV'n er en samsung A656. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har hatt et lignende problem. Det var ganske enkelt at HDMI kabelen som var for dårlig kvalitet og ikke klarte å bære signalet til alle tider i mitt tilfelle. Jeg har samme tv som deg.

Å kjøre ps3 i 1080i istedet for 1080p "fikset" problemet.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har hatt et lignende problem. Det var ganske enkelt at HDMI kabelen som var for dårlig kvalitet og ikke klarte å bære signalet til alle tider i mitt tilfelle. Jeg har samme tv som deg.

Å kjøre ps3 i 1080i istedet for 1080p "fikset" problemet.

Takk for raskt svar :)

Men jeg vil kjøre 1080p. Jeg kan kjøre det vist jeg kjøper meg en bedre hdmi kabel?? Kan du utdype hvordan problemt ditt var slik at jeg kan forsikre meg at det er det samme som mitt?

Lenke til kommentar

I praksis og bruk kommer du sikkert sjeldent å merke forskjellen på interlaced og progressive. Jeg har i hvertfall ikke noe problem med det.

Vanlig bilde i et par sekunder, så plutselig blir det helt svart. I blant viser tv'en min no signal. Så kommer bildet frem igjen. Og slik holder det på et par ganger til tv'en tar en sjefsavgjørelse og sier no signal fordi det er gjennomsnittelig for dårlig signal.

Jeg har en akkurat helt make hdmi kabel som går fra xbox, og der sliter jeg ikke med signaltap i hele tatt i 1080p.

Lenke til kommentar
Men jeg vil kjøre 1080p. Jeg kan kjøre det vist jeg kjøper meg en bedre hdmi kabel??

TV'en din støtter Full HD så det er ikke kilden til problemet her.

Hva heter kabelen din (merke og produktnavn) og hvor lang er den? Jeg ville nok vurdert å skaffe en annen kabel. I de fleste butikker går det greit å bytte inn kabelen igjen hvis den ikke fungerer. Bare husk på å ta med kvittering og pakk kabelen pent inn i emballasjen igjen dersom den ikke gjør jobben :)

Lenke til kommentar
I praksis og bruk kommer du sikkert sjeldent å merke forskjellen på interlaced og progressive. Jeg har i hvertfall ikke noe problem med det.

Det kommer an på kvaliteten til de-interlaceren du har i TV'en sammenlignet med den du har i PS3'en: Dersom TV'en din gjør en like bra jobb så skal det ikke være noen synlig forskjell dersom du sender signalet ut i 1080i istedetfor 1080p. Du kan jo eksperimentere med PS3-innstillingene og sammenligne selv.

Lenke til kommentar
Men jeg vil kjøre 1080p. Jeg kan kjøre det vist jeg kjøper meg en bedre hdmi kabel??

TV'en din støtter Full HD så det er ikke kilden til problemet her.

Hva heter kabelen din (merke og produktnavn) og hvor lang er den? Jeg ville nok vurdert å skaffe en annen kabel. I de fleste butikker går det greit å bytte inn kabelen igjen hvis den ikke fungerer. Bare husk på å ta med kvittering og pakk kabelen pent inn i emballasjen igjen dersom den ikke gjør jobben :)

Kabelen er 1 meter lang. Er en gangske rimelig hama kabel kjøpt på elkjøp. Tror du det er den som er problemet? Bilde blir ikke borte hele tiden, men det hender. Å noen ganger flimere bilde og lyden blir borte. Tar jeg ut hdmi kabelen å setter den tilbake blir det bra igjen, en stund...

Lenke til kommentar
Kabelen er 1 meter lang. Er en gangske rimelig hama kabel kjøpt på elkjøp. Tror du det er den som er problemet? Bilde blir ikke borte hele tiden, men det hender. Å noen ganger flimere bilde og lyden blir borte. Tar jeg ut hdmi kabelen å setter den tilbake blir det bra igjen, en stund...

Hvis du tilfeldigvis ikke har noen annen TV (som tar 1080p-signaler) som du kan teste mot for å eliminere potensielle feilkilder, så er nok det enkleste å prøve en annen kabel. Kabelen kan nemlig være skadet. Det virker lite sannsynlig at det er PS3'en det er noe galt med ihvertfall. Det skader heller ikke å forsøke en annen HDMI-inngang på TV'en, bare for å forsikre seg om at det ikke er noe galt med akkurat den inngangen du bruker.

Den offisielle PS3 HDMI-kabelen takler fint 1080p-signaler. Denne kabelen koster heller ikke så veldig mye (noen hundre kroner). En slik kabel kan kjøpes på de fleste steder der de selger PS3-konsoller.

Lenke til kommentar

Som nevnt over så er det nok mest sansynlig at kabelen er skadet og/eller at det er feil/skade på HDMI utgang/inngang på tv eller ps3.

Om man bruker billig elle dyr HDMI kabel skal ikke ha noe å si for kvaliteten så lenge den ikke er skadet: http://www.dingz.no/806479/ett-fett-hva-du-kjoper

Lenke til kommentar

Som nevnt over så er det nok mest sansynlig at kabelen er skadet og/eller at det er feil/skade på HDMI utgang/inngang på tv eller ps3.

Om man bruker billig elle dyr HDMI kabel skal ikke ha noe å si for kvaliteten så lenge den ikke er skadet: http://www.dingz.no/806479/ett-fett-hva-du-kjoper

hei.

tror ikke det er hverken kabelen heller inngangene. Både tv og ps3 er nytt. Kabelen har ikke vert inn og ut en eneste gang. Kabelen har ikke ligget i klem eller vert bøyd. Har prøvd flere innganger på tv'n. samme problem.

Lenke til kommentar
tror ikke det er hverken kabelen heller inngangene. Både tv og ps3 er nytt. Kabelen har ikke vert inn og ut en eneste gang. Kabelen har ikke ligget i klem eller vert bøyd. Har prøvd flere innganger på tv'n. samme problem.

Da kan det virke som om kabelen rett og slett ikke takler 1080p-signaler (selv om de aller fleste HDMI-kabler på 1 meter skal takle 1080p i teorien). Du kan jo teste den i et annet PS3/TV-oppsett (hos en kamerat?) dersom du har muliget. Eller du kan f.eks. låne en (PS3) kabel hos noen du kjenner og se om det hjelper (hvis problemet vedvarer tyder det på at det ikke er kabelen det er noe galt med). Men ellers ville jeg nok forsøkt en annen kabel.

Glemte en liten ting: Har du testet kabelen med 1080i eller 720p signaler? Fungerer det bra da? Hvis ja, da tyder mye på at det er 1080p-signaler den sliter med og du bør da bytte kabelen.

EDIT: Du bør sjekke ut denne tråden:

http://www.avforums.com/forums/lcd-televis...licker-ps3.html

Det tyder på at flimring er et problem på mange Samsung A656-modeller. Du kan enten følge forslagene i tråden, eller du kan be om en ny TV (å bytte TV'en burde ikke koste deg noe som helst, ihvertfall hvis TV'en er helt ny).

Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Da kan det virke som om kabelen rett og slett ikke takler 1080p-signaler (selv om de aller fleste HDMI-kabler på 1 meter skal takle 1080p i teorien). Du kan jo teste den i et annet PS3/TV-oppsett (hos en kamerat?) dersom du har muliget. Eller du kan f.eks. låne en (PS3) kabel hos noen du kjenner og se om det hjelper (hvis problemet vedvarer tyder det på at det ikke er kabelen det er noe galt med). Men ellers ville jeg nok forsøkt en annen kabel.

Glemte en liten ting: Har du testet kabelen med 1080i eller 720p signaler? Fungerer det bra da? Hvis ja, da tyder mye på at det er 1080p-signaler den sliter med og du bør da bytte kabelen.

EDIT: Du bør sjekke ut denne tråden:

http://www.avforums.com/forums/lcd-televis...licker-ps3.html

Det tyder på at flimring er et problem på mange Samsung A656-modeller. Du kan enten følge forslagene i tråden, eller du kan be om en ny TV (å bytte TV'en burde ikke koste deg noe som helst, ihvertfall hvis TV'en er helt ny).

hmmmm.... merkelig at det er tv'n da ? lite lyst til å bytte den. da kan jeg få en som har døde pixler osv. Hvilke andre forslag var det i posten da? fikk de ikke helt med meg jeg :p

Lenke til kommentar
hmmmm.... merkelig at det er tv'n da ? lite lyst til å bytte den. da kan jeg få en som har døde pixler osv. Hvilke andre forslag var det i posten da? fikk de ikke helt med meg jeg :p

Tror ikke du skal være så bekymret over døde piksler: Dersom du bytter skjerm og den har for mange døde piksler ('død piksel'-garantien kan variere fra produsent til produsent), kan du alltids få byttet ut skjermen igjen. Sannsynligheten for at skjermen har flere døde piksler (hvis noen) er heller ikke så veldig stor.

Dessuten: Vil du virkelig beholde en skjerm som har vist seg å gi ustabilt bilde? :) Benytt heller sjansen nå som TV'en er ny og bytt den inn mot en fungerende skjerm (eller en skjerm av et helt annet merke, som f.eks. Sony :) ).

Lenke til kommentar

Tror ikke du skal være så bekymret over døde piksler: Dersom du bytter skjerm og den har for mange døde piksler ('død piksel'-garantien kan variere fra produsent til produsent), kan du alltids få byttet ut skjermen igjen. Sannsynligheten for at skjermen har flere døde piksler (hvis noen) er heller ikke så veldig stor.

Dessuten: Vil du virkelig beholde en skjerm som har vist seg å gi ustabilt bilde? :) Benytt heller sjansen nå som TV'en er ny og bytt den inn mot en fungerende skjerm (eller en skjerm av et helt annet merke, som f.eks. Sony :) ).

er sikker på at tv'n er i orden :) sony vil jeg ikke ha :p

Lenke til kommentar

Men hvordan kan du være sikker på at TV'en er i orden når den oppfører seg slik, og når det er flere andre som har opplevd akkurat de samme problemene :) Kanskje TV'en takler 1080i eller 720p signaler, men uansett er det dumt å beholde en defekt Full HD-skjerm som ikke takler 1080p ordentlig. Jeg kjenner ikke til noen liknende problemer med Sony-apparater, det er grunnen til at jeg anbefalte Sony :)

Lenke til kommentar

Men hvordan kan du være sikker på at TV'en er i orden når den oppfører seg slik, og når det er flere andre som har opplevd akkurat de samme problemene :) Kanskje TV'en takler 1080i eller 720p signaler, men uansett er det dumt å beholde en defekt Full HD-skjerm som ikke takler 1080p ordentlig. Jeg kjenner ikke til noen liknende problemer med Sony-apparater, det er grunnen til at jeg anbefalte Sony :)

ja men den takler fint 1080p når jeg bruker pc :) å når det er så mange andre som har akkurat samme problemet så tror jeg ikke det er tv'n. Rart skulle samsung ha laget så mange tv'er som ikke fungerer ?

Lenke til kommentar
ja men den takler fint 1080p når jeg bruker pc :)

Det kan så være, men faktum er at du får ustabilt bilde når du kobler til PS3'en, og det er jo ikke meningen :)

å når det er så mange andre som har akkurat samme problemet så tror jeg ikke det er tv'n. Rart skulle samsung ha laget så mange tv'er som ikke fungerer ?

Men det kommer jo klart frem i linken jeg viste deg at det var TV-apparatene det var feil med :) Du bør lese hele tråden jeg linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...