Per69 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg vet lite om mobiltelefoner. Jeg trenger en ny mobil med e-postlesing (outlook) og mulighet for å åpne og se på excel-regneark, pdf og dokumenter i word og ascii filer. I tillegg ønsker jeg å ha muligheten for installasjon av småprogrammer til lesning av grafiske spesial-filer (krever Windows basert telefon). Jeg er litt redd for å velge en telefon som er vanskelig/tungvindt å bruke som telefon. Min nye telefon bør være enkel å bruke, den skal være et hjelpemiddel til å få jobben gjort, og bør derfor ikke ha et for høyt brukergrensesnitt. Hva som er hot og in er uinteressant for meg. Jeg har valget mellom HTC touch pro og HTC S40. Hvilken bør jeg velge? Fordelen med touch pro er skjermstørrelsen, mens s40 virker enklere siden den ser ut som en telefon... Jeg vet ikke hva som er det beste valget. Hva tror dere? Endret 1. mars 2009 av Per69 Lenke til kommentar
Appelsinmakt Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg ville valgt Blackstone (HTC Touch HD). Men siden du har et valg mellom to, ville jeg nok gått for HTC Toch Pro. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 xperia da? Han har ikke det valget,men selvsagt er det en langt bedre telefon enn de 2 andre Utgangspunktvis ville jeg valgt Pro av de 2,men siden jeg allerede har hatt den og listet den inn på topp 2 av mine mest misslykkede kjøp så ville jeg heller gått for 740`en Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Hvis kjøpet ikke haster, så kan du kanskje vurdere Touch Pro 2: http://www.htc.com/www/product/touchpro2/overview.html Den kommer i løpet av våren, og har en del forbedringer, blant annet på skjermfronten, ny utgave av Touch Flo 3D (skallet HTC legger oppå HTC som gjør det mer brukervennlig - den nye versjonen inneholder mange forbedringer i forhold til den på Touch Pro 1), fokus på konferansemuligheter med god høyttaler osv. Oppgraderingene er ikke store nok til at jeg ville ha byttet fra TP1 til TP2, men jeg hadde helt klart kjøpt TP2 fremfor TP1 når den er såpass nært. Om ikke annet, kommer prisen på TP1 til å falle når TP2 kommer (kanskje ikke så relevant hvis jobben betaler uansett, men). Ellers er min erfaring at HTCs telefoner er mer anvendelig med touchskjerm. Etter å ha sammenlignet HTC S730 med min Touch HD, synes jeg S730 er klart mer knotete. Med TP1/TP2 har du både fordelen av et brukervennlig touch-UI, og fysiske taster for skriving av epost m.m. Med forbehold om at HTC ikke har hatt en revolusjon på brukervennlighet fra S730 til S740, så vil jeg derfor anbefale TP1/TP2 fremfor S740. Endret 1. mars 2009 av Peppep Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Takker for svar. Jeg bør anskaffe telefonen neste uke. TP2 er vel dermed uaktuell, selv om jeg ser at den blir interessant. Prisdiskusjonen er forholdsvis uinteressant, selv om alle arbeidsplasser nok foretrekker at man viser moderasjon i disse tider. Slik jeg forstår svarene ovenfor er det subjektive meninger om hvilken av de to telefonene som er best - eller minst dårlige... Andynator - Mest mislykket kjøp, det er ikke god reklame for en telefon. Kan du utdype litt om hvorfor den ble et mislykket kjøp? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ja, det er jo smak og behag. Men min erfaring er ikke TP mot S740, men Windows Mobile 6.1 Standard mot Professional (ikke-touch vs touch). Med Standard synes jeg det skal utrolig mange tastetrykk til for enkle operasjoner, mens Professional har flere muligheter, man kan legge til touchknapper til vanlige funksjoner, og er mer dynamisk enn ikke-touchtelefoner. Dette utnyttes særlig gjennom TF3D-skallet. Andynator har de siste månedene kjørt en personlig vendetta mot HTC (se signaturen hans). Jeg synes det er en veldig farlig tendens - alle produsenter har sterke og svake sider, ved å legge én enkeltprodusent "for hat", så ender man opp med å se alle de negative sidene, og ingen positive. Bildet er mye mer nyansert enn som så. Testen hos Amobil, hvor den fikk terningkast 6: http://www.amobil.no/artikler/htc_touch_pro/55695/konklusjon Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Personlig vandetta mot Htc ja kanskje det!!! Jeg har hatt mange telfoner og de 2 jeg har hatt av Htc har overhodet ikke falt i smak(pro og tytn) Det har ikke med Windows å gjøre selv om jeg ikke fikk skikkelig smaken på det før etter Xperian Men det er noe "galt" med dem, det kjøres htc telefoner ¨på jobben til fruen,i jobben til venner,slekt og det er lite positivt å spore for noen av dem Selve Pro telefonen hadde jeg 1.5 uke så fikk jeg direkte "noyå" ikke var den pen,lealaus,elendig batteri,elendige bilder touch flo fullstendig overvurdert på det tidspunktet og telefonen gav meg absolutt ingenting Ikke var han som kjøpte den av meg imponert heller...han angret Derfor står ikke htc høyt i kurs hos meg NB, synkronisering med outlook og slikt er bra,det skyldes windows Men dette kan forandre seg,jeg følger ivrigt med på alt som dukke opp Endret 1. mars 2009 av Andynator Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Etter litt tenking ble det en TP. Jeg fikk den i dag, og måtte bruke den til jobb umiddelbart. Selv om jeg allerede har blitt frustrert over telefonen, ser jeg at den åpner helt nye muligheter. Tror dette blir bra! Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå