olahe Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 hei! virker veldig inviklet og instalere linux på en pc har en 5 år gammel windows pc som jeg har byttet lit deler i husker ikke helt vilkne men jeg skal innstalere linux på den men lurer på hvordan jeg gjør det håper noen kan hjelpe hilsen olahe Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Inviklet? Velg riktig språk og følg instruksjonene på skjermen, skal du bruke den ekslusivt på GNU/Linux er det egentlig bare rett frem. Det eneste inviklete jeg kan komme på er når folk krangler over hva som er den beste måten å formatere på Ubuntu-baserte gjør en good job på å være enkle. Men du kan dra in Fedora, openSuse, Mandriva, etc også vil du vil. 5 år gammel, hvor mye ram og hvilket merke på skjermkort forresten?(nysjerrig). Crunchbang kunne jo vært lekkert da Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Inviklet? Velg riktig språk og følg instruksjonene på skjermen, skal du bruke den ekslusivt på GNU/Linux er det egentlig bare rett frem. Det eneste inviklete jeg kan komme på er når folk krangler over hva som er den beste måten å formatere på Ubuntu-baserte gjør en good job på å være enkle. Men du kan dra in Fedora, openSuse, Mandriva, etc også vil du vil. 5 år gammel, hvor mye ram og hvilket merke på skjermkort forresten?(nysjerrig). Crunchbang kunne jo vært lekkert da men lurer på om det er en guide?=P Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 har forresten en Intel Core 2 Duo prossesor=P Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hmmm, fant ikke noe på googling. Installen er egentlig rett frem(språk -> hvor bor du -> keyboard layout -> hva skal bruker hete og hva er admin passordet -> formatering og installasjon -> restart og bruk operativsystemet). Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Vel, enten har du ikke C2D eller så er ikke maskinen 5 år. C2D ble først produsert i 2006 Men, det virker som du ønsker en guide helt fra bunnen? - Velg distro - Last ned xxx.iso fila til den valgte distro - Brenn .iso fila på en cd. (ikke bare iso fila med innholdet, som du gjør med f.eks. en film) - Putt cd'en i maskina og reboot (mulig du må inn i BIOS for å starte fra CD) - Følg guiden som kommer på skjermen (er dette del_diablo forklarer) Hvis det er Ubuntu du ønsker finner du .iso filen her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/downloadin...F&arch=i386 Edit: Husk at det krever litt pågangsmot og vilje til å prøve/lære noe annet enn windows. GNU/Linux er ikke en clone eller etterligning av windows! Endret 1. mars 2009 av Smif Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 men lurer på om det er en guide?=P Google gav meg denne: http://seogadget.co.uk/the-ubuntu-installation-guide/ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 men lurer på om det er en guide?=P Google gav meg denne: http://seogadget.co.uk/the-ubuntu-installation-guide/ Ikke helt enig det valget av guide. Dette er en gjennomgang av WUBI. Altså ikke en clean-install. Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 kan noen finne en annen da? Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 og til alle dere som lurer jeg har byttet ut prosesoren:P og det kan vær at den er noe annet enn 5 år er ikke helt sikkert vertfall fra 3-5år men trodde ikke at det hadde noe og si:P Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 men trodde ikke at det hadde noe og si:P Har ikke noe å si nei kan noen finne en annen da? Jeg skal ikke dømme deg for fort her nå. Men hvis du overhode ikke er villig til å lære/prøve selv er ikke nødvendigvis GNU/Linux noe for deg. Beklager, men jeg klarer ikke forklare det mer bokstavelig og inn-med-teskje enn det jeg gjorde over. Evt. må du spesifisere mer hva du ikke får til. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Er irriterende at folk maa spörre om alle smaa detaljer för de pröver selv, det meste ser man jo straks man pröver det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå