Gjest Slettet-hHnqa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 så nå skal jeg altså reise til canada....eller nærmere bestemt nanaimo. og jeg har ALDRI vært så tom i hodet før...det lengste jeg har reist med fly er oslo, og det var med følge som gjorde alt for meg. så jeg kom hit i et stort håp at noen "reiseveteraner" kan hjelpe meg på noen som helst måte her...jeg skal altså reise fra Kristiansund til Nanaimo. om noen har noen linker, tips eller noe sånt om hvordan jeg får tak i flybiletter eller noe sånt, eller i det hele tatt kan lede meg i riktig retning om dette så hadde det vært fint... jeg er fullstendig klar over at det etter all sannsynlighet ikke går direktefly, og det er i grunn det som plager meg mest...men om noen har noen som helst måte å hjelpe på akkurat nå så hadde det vært meget fint.. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ta en kikk i denne tråden. Der finner du en del linker. Skriver du hvilke tidsrom du skal reise i er det kanskje noen som tar et raskt flysøk for deg. Ser forøvrig at Nanaimo ligger ca. 20 minutters flytur unna Vancouver. Prismessig kan det da hende at det lønner seg å bestille fly til Vancouver for så å ta et annet transportmiddel videre, feks båt. Dette bør du sjekke opp i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hHnqa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 det aktuelle tidspunktet er 17 juni til fredagen etterpå (25 TROR jeg det var) Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 jeg vil anbefale at du oppsøker et reisebyrå siden det er første gangen, de hjeper deg og svarer på alle spørmål du må ha(koster litt mere enn å bestile igjennom internett men vert det). personlig skal jeg ut og reise for første gang til usa om 18 dager og jeg bestilte allt igjennom et reise byrå siden jeg ikke vet helt åsen allt fungere. og bedre servise kan du nesten ikke å. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Ser ikke ut som det går ann å bestille flybillett fra Kristiansund til Nanaimo. Antakeligvis fordi det innebærer at du må bytte fly tre ganger underveis. Mulig at det går ann å bestille for denne strekningen dersom du tar kontakt med et reisebyrå. Utførte et flysøk hos Widerøe og fant følgende priser fra 17.-25. juni.: - Kristiansund - Vancouver: kr 8.055 (pluss det det koster med fly/båt fra Vancouver til Nanaimo) - Oslo - Nanaimo: kr 10.345 (pluss det det koster med fly fra Kristiansund til Oslo) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hHnqa Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 takk for all hjelp...om noen har noe å bidra med så er alt bra...jeg er KJEMPENERVØS....tror jeg skal prøve den reisebyrå greia, men all hjelp her er jeg kjempetakknemlig for. Lenke til kommentar
MetteK Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 takk for all hjelp...om noen har noe å bidra med så er alt bra...jeg er KJEMPENERVØS....tror jeg skal prøve den reisebyrå greia, men all hjelp her er jeg kjempetakknemlig for. Jeg søkte på pris på www.ebookers.no, fikk opp pris 9155,- tur/retur Kristiansund-Vancouver. Verdt å undersøke, har brukt dem flere ganger, og har ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hva er det spesifikt du er nervøs for? Du vil sikkert få mange gode råd dersom du setter ord på hva det er du gruer deg mest til i forbindelse med flyreisen. Å reise med fly har jeg alltid likt, og som regel er det en rolig og komfortabel opplevelse i et fullstendig kunstig og tilrettelagt miljø. Det er stort sett like enkelt å reise med fly som det er å reise med tog, bortsett fra litt ekstra sikkerhet og dill i forbindelse med bagasje. Noen generelle tips: Sjekk at pass, kort, penger og reisedokumenter er i orden på forhånd, og sørg for at du har det lett tilgjengelig. Unngå hvis mulig å bære med deg håndbagasje, det være seg alt fra en brysom genser, til den alt for velfylte kamerabagen. Personlig liker jeg å sprade rundt på flyplassen med begge hender fri, og alt går erfaringsmessig mye mer strømlinjeformet hvis man ikke må drasse rundt på noe. Ta ut litt penger i den valutaen landet du skal til bruker, på flyplassen i Norge, og ha disse i bakhånd. Resten tar du ut i landet du skal til. Siden dette er din første flyreise med mellomlandinger, bevilg deg god tid når du planlegger reisen. Sørg for at det er plenty med tid mellom avgangene slik at det ikke er noen krise om du skulle rote deg bort eller noe skulle skje på flyplassen der mellomlandingen skal skje. Møt i god tid på flyplassen i Norge også slik at du kan ta deg tid til å lese skilt og slik at du slipper å stresse med å komme deg fra bagasjeinnsjekking til ombordstigning. Følg med på hva de foran deg gjør, og hvis nødvendig følg etter de som skal på samme fly som deg. Du trenger ikke være engstelig for å spørre noen dersom du lurer på hvor du skal eller hva du skal gjøre, på en flyplass er folk som regel svært behjelpelige. Hvis nødvendig, spør gjerne her eller noen andre reisevante dersom du lurer på noe i forbindelse med reisen, det være seg alt fra innsjekking, sikkerhetskontroller eller bagasjehåndtering. Det er bare bra å være forberedt slik at du kan fokusere på å nyte reisen fremfor å være nervøs for at alt skal gå bra. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 "Nanaimo, Bathtub Racing Capital of the World." Er du sikker på at du ikke har bommet på kalenderen? Det er 19. juli at dette avholdes. http://www.harbourliving.ca/event/silly-bo...a97/2009-07-19/ http://wikitravel.org/en/Nanaimo Forteller hvordan du kommer deg dit fra Vancover. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-hHnqa Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 "Nanaimo, Bathtub Racing Capital of the World." Er du sikker på at du ikke har bommet på kalenderen? Det er 19. juli at dette avholdes.http://www.harbourliving.ca/event/silly-bo...a97/2009-07-19/ http://wikitravel.org/en/Nanaimo Forteller hvordan du kommer deg dit fra Vancover. neinei x) det er noen jeg skal besøke bare X) men problemet er løst med alt dette hjelpsomme^^ det jeg var mest bekymret for var ærlig talt mellomlandingene for jeg elsker å fly, men har gjort det kanskje....4 ganger i hele mitt liv så...ja....vel takk alle sammen^^ consider this solved (Y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå