Pallantir Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Denne pc-en har et 8600GT, og jeg har lest at det er feil på det kortet som kan føre til at det svikter etter hvert. Tror det har skjedd nå... Da jeg slo den på i morges, var det en blå skjerm brutt opp av masse striper (har sett noe lignende før på et kort som ikke tålte overklokkingen jeg kjørte på det), og en så vidt synlig blåskjerm med noe om "corrupt memory". Jeg har tatt ut batteriet av den nå og lar den stå noen timer, men jeg tviler på at det hjelper. Høres ikke dette ut som et skjermkort som har fått totalt hikke? Jeg tok ut harddisken og koblet den via et adapter til en annen pc, så noen data er ikke i fare. Men dette må selvsagt repareres. Maskinen er heldigvis ennå ikke to år gammel, så jeg har vel garanti fortsatt. Kan dette være noe annet enn ødelagt skjermkort? Lenke til kommentar
tenzhi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Sliter med akkurat det samme som du nevner der med den samme pcen. Tror dette ligger i skjermkortet ja. Hvis dette skjer så klarer du å logge deg inn i "blinde" deretter restart pcen så skal det være i orden en liten stund. Men garanterer ingenting og dette er ikke en løsning på problemmet. Har prøvd noe drivere til både skjermkort og chipset uten noe form for forbedringer.Gjerne si fra hvis du finner en løsning på dette. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har hatt ute batteriet og gjort altmulig, men det hjelper ikke. Og er du sikker på at det er det samme? Hos meg er skjermbildet ødelagt allerede fra pc-en slås på (altså POST). Lenke til kommentar
tenzhi Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Ja det er det samme til meg og. Kommer også når jeg brukeren den av og til. Men hvis dette skjer bruker jeg å logge meg på og restarte pcen som normalt. Da når den starter opp igjen er det helt normalt. Men kommer ofte tilbake igjen etterhvert. Har prøvd alt mulig selv, men det virker som om det er en defekt i skjermkortet som gjør det. Får samme windows feil som du fikk når det skjer. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg har fått RMA-nummer og sender pc-en i morgen. I mellomtiden har jeg kjøpt en Asus Eee for å ha noe å jobbe på. Hvis jeg bare får installert Windows 7, for det er ikke helt lett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå