script Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hei! Jeg skulle sette i en ny harddisk i tillegg til min eksisterende harddisk i maskinen i dag. Alt fungerte bra når jeg startet opp, untatt at den trådløse musen ikke fungerte. Jeg slo derfor av maskinen for å sjekke at alle kablene bakom var koblet rett. Da jeg så bootet opp igjen fungerte den fortsatt ikke.... Jeg prøvde så å koble fra den nye harddisken, og når jeg da startet kom det en merkelig brent lukt av maskina..... Jeg slo da av maskina!! Når jeg nå slår på pipet maskina noen ganger ved oppstart, deretter piper den flere gjentatte ganger i det windows skal lastes. I det windows skal lastes kommer den med en feilmelding om at "winkrnl.exe" må installeres på nytt, da det er noe feil med filen. Hva er skjedd? Har hovedkortet gått i stykker eller er harddisken gått? RAM brikken ødelagt? Tastaturet blinker ikke lengere ved oppstart, er alle disse pipelydene bare et tegn på at tastatur/mus porten på pc'en er gått i stykker? Prøvde å koble til en harddisk med win98 og da piper det fortsatt, men når windows bildet laster kommer det en melding om keyboard.sys osv. Har Pentium GA-8iDX Intel Pentium 4 hovedkort. Håper på tilbakemelding!! Lenke til kommentar
verzezer Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Tok du ut strømforsynings kabelen når du koplet inn og ut hardisken? Lenke til kommentar
script Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Tok du ut strømforsynings kabelen når du koplet inn og ut hardisken? Ja Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Sikker på det er GA-8iDX og ikke GA-8IRX, eller kanskje GA-8IEX(2.1) ? Legg merke til antall, lengde og rekkefølge på 'beep codes', så har du større mulighet til å finne feilen på hjemmesiden til produsenten. ( som er Gigabyte ? ) Lenke til kommentar
script Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Sikker på det er GA-8iDX og ikke GA-8IRX, eller kanskje GA-8IEX(2.1) ? Legg merke til antall, lengde og rekkefølge på 'beep codes', så har du større mulighet til å finne feilen på hjemmesiden til produsenten. ( som er Gigabyte ? ) Har sjekket en gang til nå hva det står på selve hovedkortet: Gigabyte GA-81IDX Rev. 1.0 Lenke til kommentar
script Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Hvor finner jeg mer info om hva disse "beep codes" betyr?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hvor finner jeg mer info om hva disse "beep codes" betyr?? Er trolig dette kortet ...fant ingen støtte for beep codes hos Gigabyte - sjekka manualen ? Jeg ville clearet CMOS ( flytt jumper ved batteriet tur/retur, se manual ) og fjernet alt unødvendig før oppstart, og sjekket at ram og cpu-vifte står godt påplass ( ikke sett i en harddisk fra annen maskin som master ), og formater - hvis det lykkes, oppdater til siste Bios. Lenke til kommentar
script Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Hvor finner jeg mer info om hva disse "beep codes" betyr?? Er trolig dette kortet ...fant ingen støtte for beep codes hos Gigabyte - sjekka manualen ? Jeg ville clearet CMOS ( flytt jumper ved batteriet tur/retur, se manual ) og fjernet alt unødvendig før oppstart, og sjekket at ram og cpu-vifte står godt påplass ( ikke sett i en harddisk fra annen maskin som master ), og formater - hvis det lykkes, oppdater til siste Bios. Ja, er det kortet som du linker til.. Kan du forklare hvordan jeg gjør dette med CMOS ??? Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kanskje og bare kanskje: pipene skyldes at tastaturet står i ps2-inngangen til musa, og at musa står i ps2 inngangen til tastaturet, altså at du har bytta dem om... det med at det er noen filer som mangler er jeg derimot mindre sikker på... kanskje du har kobla harddiskene feil med tanke på master/slave, men allikevel skulle ikke det skje da... Lenke til kommentar
script Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 kanskje og bare kanskje: pipene skyldes at tastaturet står i ps2-inngangen til musa, og at musa står i ps2 inngangen til tastaturet, altså at du har bytta dem om... det med at det er noen filer som mangler er jeg derimot mindre sikker på... kanskje du har kobla harddiskene feil med tanke på master/slave, men allikevel skulle ikke det skje da... Har sjekket at det er koblet riktig... Kan det være at RAM brikken er gått i stykker da??? Eller vil ikke maskinen starte i det hele tatt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå