Robin Hood Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Jeg har ganske ny pc med litt småproblemer med ram. Hvis jeg har begge ram brikkene i hovedkortet så får jeg Bluescreen med dumping av fysisk minne osv. Jeg tar ut den ene ram brikken og pc'n blir helt stabil. Noen som har tips for å få til stabil løsning med 4gb ram? Har hørt snakk om øking av volt. Har ikke noe behov for å klokke opp ram, men kan det være nødvendig med høyere volt fordet? HW: Asus M3A78 Corsair Xms2 Extreme performance 2stk 6400C5 5-5-5-18 2048Mb AMD Athlon x64 3.1Ghz Gigabyte HD4850 600W silverpower Psu 500Gb Samsung HDD Gammel Ide dvd rom Endret 1. mars 2009 av Robin Hood Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Begge brikkene fungerte 1 og 1? Du kan jo gå inn i BIOS og se hva volten står på nå. Brikkene dine kan du kjøre i opp mot 2.0-2.1V så om de står på noe lavere så kan du jo prøve å øke volten hakk for hakk og se om det hjelper. Kanskje har frekvensen på brikkene stilt seg feil så du får BS, ikke umulig. Sjekk at det står 800Mhz i BIOS og i det minste prøv 1.9V og riktig frekvens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå