-MK- Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Emnetittelen sier det meste. Musikk som ligner Nightwish - Last of the Wilds? Stilen er folkemusikkaktig, vanskelig å forklare. Må høres Edit:Folkemusikk/metall Endret 1. mars 2009 av -MK- Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Viss du er ute etter folkemusikk-liknande musikk kan eg anbefale deg Odd Nordstoga, i kvart fall. har du ein kjent song av Nordstoga. Eg vonar det hjelpte. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Viss du er ute etter folkemusikk-liknande musikk kan eg anbefale deg Odd Nordstoga, i kvart fall. har du ein kjent song av Nordstoga. Eg vonar det hjelpte. Det var ikke helt det jeg var ute etter, men takk likevel Har du hørt sangen jeg sikter til? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, men eg har mistanker om at den ikkje liknar så veldig mykje på «Grisen står og hylar». Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, men eg har mistanker om at den ikkje liknar så veldig mykje på «Grisen står og hylar». La ut Youtube-link i førstepost Lenke til kommentar
binko Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Off, så teit troll du er Underpants. Prøv last.fm trådstarter. Finner musikk som likner på den musikken du oppgir. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Off, så teit troll du er Underpants. Prøv last.fm trådstarter. Finner musikk som likner på den musikken du oppgir. last.fm kategoriserer vel kun etter band? Lenke til kommentar
binko Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det har du helt rett i. Skriv inn Nightwish og se hva som kommer opp, med mindre du kun liker akkurat denne sangen da, og det kan jo godt være tilfelle. Tenker du på "rock" (anførselstegnene fordi jeg personlig misliker Nightwish og ser på det som pusepjusk)emusikk med utgangspunkt i folkemusikk/tradisjonelt rettet musikk? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, det er ikke rock. Langt ifra. Det starter med en fele-solo, og noe trommer i bakgrunnen. Etterhvert tror jeg de kaster inn på noe fløyter... Offisielt tror jeg det er noe sånt som symfonisk power metal Lenke til kommentar
binko Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 .. Jaaa-ha. Mm. Nei, har ikke noe clue. Men det finnes jo flust av metal som har inkorporert strykerelementer i sangene, kanskje ikke det du leter etter... Sender ballen videre til noen andre, jeg! Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Eg veit ikkje om du allereie har prøvd, men du får sikkert god hjelp her. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Disse to låtene er de nærmeste jeg klarer å komme på: Korpiklaani - Pine Woods Eluveitie - Andro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå