wazzza Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei, min høyt elskede (og dypt forhatte) Acer One begynte å krangle idag. Hadde den i bilen for å høre på musikk imens jeg jobbet med noe el-greier. Plutselig får jeg bluescreen (kjører XP) og maskinen restarter seg.. Når den da starter opp bruker den sinnsykt lang tid, men ok. Nå er maskinen så treg at den ikke engang klarer å spille en MP3 reint.. Det går greit i noen sekunder, så går sangen i "slow motion" i noen sekunder før den spiller rent igjen. Sånn fortsetter det.. Ingen andre programmer kjører. Det jeg har gjort: Sjekket at ingen programmer ligger å bruker mye ressurser. Ligger 340mb ram (har 1 gb) og under 10% CPU-bruk når jeg hører på musikk. Har kjørt et program som sjekker den reelle CPU-hastigheten= Alt ok. Har oppdatert til siste BIOS, installert siste Chipsetdriverne.. Pr. nå er maskinen så treig at den ikke er brukende ti noe som helst... Noen tips? Jeg drev mye med data tidligere, men nå som interessene for data er bortevekk kjenner jeg bare at jeg blir irritert av disse moderne duppedingsene... Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Er den varm? Sjekk den for støv(er ikke så kjent med de små) Er det vifte i den? Endret 28. februar 2009 av Durochris Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 den er lit varm ja, mn ikke varmere enn brodern sin skole-pc. Vifta går. Skal sjkke den for støv, evnt. blåse den rein. PC`en min er knappe 1 mnd gammel, men den står en del på gulvet og suger sikkert i seg en del støv da.... Glemte å nevne det, men problemet er akkurat det samme om jeg har laderen i eller ikke... Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Reinstallerte hele driten i dag.. Funker nå.. Mulig registeret kræsja els.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå