Gå til innhold

Hva slags proteinpulver skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Jeg trener 3-4 ganger i uka, fotball og forholdsvis lett styrke. Jeg føler at jeg ikke får nok proteiner fra mitt vanlige kosthold og tenkte derfor å kjøpe proteinpulver. Jeg lurer på hva slags pulver jeg burde kjøpe? Ser mange forskjellige typer på f. eks. Proteinfabrikken. Hva er forskjellen? Jeg tenkte å kjøpe en 3-5 kg og vil gjerne slippe forholdsvis billig unna :)

Lurer også på om det er mye billigere om jeg kjøper det i Sverige? Er ikke så altfor sjelden over landegrensen på "harry-tur" så er en mulighet å kjøpe der om det er store prisforskjeller..

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen fra de billigste pulverne til de dyreste pulverne er at de billigste har mer mettet fett, laktose etc. per 100g enn de dyre, og proteinforholdet er ulikt.

 

Jeg vil tro det beste pulveret du kan skaffe i Norge er myoprotein, fra www.myorevolution.com . Det har lite (om ikke ingenting) laktose eller mettet fett. I tillegg er forholdet mellom myse og kasein 50:50, i motsetning til billigere protein som kanskje har et 80:20 forhold.

 

Et billig alternativ, det som veldig mange kjøper er 90+ fra www.ej-shop.no .

 

Hvordan prisene er i Sverige aner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Hvem er best av denne og denne. Helst svar hvis du har erfaring. Den ene gir jo mer for penga, men jeg har tidligere bra erfaring med Whey Tech, ihvertfall før de satt ned proteinprosenten. Den andre derimot er jeg litt usikker på?

 

Og en annen ting, jeg trener 2-3 ganger i uka, dvs jeg kun drikker shake like mange ganger. Er det da dumt med 5 kg, hvor lenge holder disse greiene etter de er åpnet?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...