Martin HaTh Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ok, har tenkt til å begynne litt med programmering, prøvde en gang å begynne, men det gikk i dass. Prøver igjen, men er en del jeg ikke skjønner f.eks. Hva trenger jeg? Med dette tenker jeg ikke på bøker, men software. Regner med at det ikke bare er å se på skrivebordet og skrive masse surr, men inn i et program osv. Så på stickeyen over her og lastet ned Eclipse, mene får ikke åpnet. Trenger jeg noe annet, eller har jeg gjort noe annet feil? Takk for svar. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) For det første; bruk http://yoxos.com/ondemand for å laste ned eclipse. Det er veldig enkelt med updates av plugins. Når du starter eclipse må du lage et nytt prosjekt, inne i prosjektet ditt lager du klasser. Du må lage en klasse, java pakker på deg objekt orientering fra første sekund av. Navnet på klassen må være det samme som filnavnet. Det er i klasse filen du skriver koden din. Der kan du lage funksjoner, begynn der. Så les gjerne litt om objekt orientering siden Java er gjennomsyret av det. Endret 28. februar 2009 av data_jepp Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Rett meg hvis jeg er på villspor: Jeg fulgte linken, trkket download Eclipse Now!. Java Deverlopment>Eclipse Java Deverlopment Tools, Lastet ned den+ noe jeg vistnok trengte: Equinox p2 Provisioning Eclipse help system Eclipse Platform Eclipse RCP . Start Download. Get your download from here: balbalblalblabllbla, gikk ikke med ctrl-c ctrl-V . Lagre fil, Pakk ut med winrar, prøvde å kjøre den med trengte visst enten JRE eller JDK. Tenkte ok, og gikk hit og lastet ned "Java SE Development Kit (JDK)" for Windows x64, som jeg har. Instalerte det en viss plass, og prøvde å kjøre Eclipse igjen, samme melding, men jeg legger merke til noe annet: No java virtual Machine was found after searching the following locations: C:\ bla bla bla\eclipse\jre\bin\javaw.exe . Tenkte at da måtte jo denne filen være i den som jeg instalerde sist (JDK). Lette og fant den "C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_12\jre\bin". Tenkte også at siden eclipse skulle finne javaw.exe i noen mapper fra der den selv lå, så da flyttet jeg alt inn til "C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_12". Prøver igjen, men da kommer denne opp: WTF!?! Endret 1. mars 2009 av PartyLøven Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Det ser ut som om du bruker Windows Vista. Sjekk ut Ubuntu.com for den ultimate programmeringsopplevelsen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Du trenger JDK + en Java IDE Jeg personlig bruker jcreator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå