Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg er igang med Invisalign, og blogger løbende om mine oplevelser. I kan læse min blog her: www.invisalign-tandretning.blogspot.com (: Lenke til kommentar
finkk Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg har vært og tatt avtrykk, skal få invisalign. Vil gjerne høre mer fra andre som har prøvd det Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Feil tråd! Endret 16. februar 2010 av Swifty^ Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg har vært og tatt avtrykk, skal få invisalign. Vil gjerne høre mer fra andre som har prøvd det Hvor og hvor mye? Er dette noe de fleste tannleger gjør? Lenke til kommentar
Gjest Marta L. Olsen Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har selv hatt tannregulering i nesten 3 år og det var noe herk, men det var absolutt verdt det! For å få et godt og ikke minst varig resultat, er det viktig å ta tiden til hjelp. Verken vanlig tannregulering eller invisalign gir et godt resultat dersom man går for raskt fram. Å stramme for mye om gangen for å korte ned behandlingstiden kan dessuten medføre nerveskader på tennene og en kan ende opp med å måtte rotfylle en eller flere tenner. "Til og med" i Norge finnes det tannleger og kjeveortopeder som tar seg godt betalt for å gjøre en dårlig jobb. En skal derfor være kritisk når en velger hvilken behandler man vil gå til Lenke til kommentar
finkk Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Jeg har vært og tatt avtrykk, skal få invisalign. Vil gjerne høre mer fra andre som har prøvd det Hvor og hvor mye? Er dette noe de fleste tannleger gjør? I Trondheim. Nei, dette er ikke noe alle gjør. Strevde for å finne en tannlege med invisalign-autorisasjon her i byen. Jeg skal ha bare i overkjeven. Det kommer til å koste rundt 20 000, og tar ca ett år. Endret 11. mai 2010 av finkk Lenke til kommentar
Gjest Maccenna Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg synes også det blir litt "tv-shop" med en del bloopers i noen av reklameinnslagene i filmen jeg fant på google.Reklamer som ikke viser noe negativt whatsoever er jeg litt skeptisk til. Dette ser veldig amerikansk ut, er det mange eller i det hele tatt noen tannleger i Norge som praktiserer dette? Sjekk på noen av videone på yuotube da, der se du en del helt vanlige mennesker som er i denne type behandling som invisalign. Du får masse informasjon der. Jeg kjenner til 3 tannleger som utfører invisalign, Tannlege i fornebo som jeg selv går til, Tannlege i Trondheim og Drammen. Resten får dere udersøke selv, for min del er jeg super duper fornøyd. Har du nummer elr adresse til tannlegen som gjør det i trondheim? Lenke til kommentar
finkk Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg synes også det blir litt "tv-shop" med en del bloopers i noen av reklameinnslagene i filmen jeg fant på google.Reklamer som ikke viser noe negativt whatsoever er jeg litt skeptisk til. Dette ser veldig amerikansk ut, er det mange eller i det hele tatt noen tannleger i Norge som praktiserer dette? Sjekk på noen av videone på yuotube da, der se du en del helt vanlige mennesker som er i denne type behandling som invisalign. Du får masse informasjon der. Jeg kjenner til 3 tannleger som utfører invisalign, Tannlege i fornebo som jeg selv går til, Tannlege i Trondheim og Drammen. Resten får dere udersøke selv, for min del er jeg super duper fornøyd. http://www.bedriftsdatabasen.no/firmainfo.aspx?id=95737 Har du nummer elr adresse til tannlegen som gjør det i trondheim? Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Hei, jeg vurderer denne måten å fikse på mine tenner, koste hva det vil! Uten å gå gjennom tråden lurer jeg på hvor i Norge de gjør dette? Nært Bergen? Kan jeg desutten få sjekket tennene mine hos en vanlig tannlege om det passer seg med invisalign for meg? Lenke til kommentar
finkk Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hei, jeg vurderer denne måten å fikse på mine tenner, koste hva det vil! Uten å gå gjennom tråden lurer jeg på hvor i Norge de gjør dette? Nært Bergen? Kan jeg desutten få sjekket tennene mine hos en vanlig tannlege om det passer seg med invisalign for meg? Jeg ville kontaktet invisalign via nettsiden deres. De skal ha oversikt over hvilke tannleger som har invisalignautorisasjon. Andre tannleger kan nok diskutere tannregulering generelt med deg, men invisalign har de nok ikke peiling på, da dette ikke er så utbredt. Lenke til kommentar
ninaabrahamsen Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 (endret) Hadde 2 venniner som gjorde InvisAlign behandling for 2 år tilbake. De ble aldri fornøyde med resultatet. De delte sine resultater med meg. Hun ene var misfornøyd med at hun hadde fått et mellomrom mellom fortennene sine. Hun andre forteller meg at tennene hennes har forflyttet seg veldig mye de siste 2 årene. En 3. felles tannlege som undersøkte begge to for å fortelle dem hva som hadde gått galt, mente at begge behandlingene med InvisAlign var utført feil. Dette var i Nesodden området. Mellomrom mellom tennene etter endt behandling forekommer om tannlegen reduserer bredden på tennene altfor mye (det er visst noe de fleste gjør for å lage plass å flytte tennene i). Forflytting av tenner som skjedde hos min andre vennine var fordi hun aldri fikk en streng bak tenna for å holde dem på plass; noe som angivelig må gjøres etter tannregulering. Budskapet er: velg tannlege med omhu. Endret 31. mai 2020 av ninaabrahamsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå