Gjest TannMann Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei, noen som har gjennomført denne type behandling ? Ble dere fornøyd, og hvilken pris måtte dere ut med ? Lenke til kommentar
Gjest Guest_linn_* Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg har akkurat satt på invisalign idag, det kostet meg 25 000 kroner for hele oppe og hele nede "etasjen". Det er veldig uproblematisk å sette på og veldig greit å ha på. Man merker selvfølgelig at man har noe uvant rundt tennene og at det strammer litt men det går over etterhvert. Man merker det ikke tilslutt! Det eneste som er negativt med denne typen behandling er det at man ikke kan spise med alignen på. Høres kanskje ikke så ille ut men er ganske slitsomt å finne seg doer man kan pusse tennene på osv etter man har spist f.eks et eple bare. Men missforstå meg rett, det er helt klart verdt det. Jeg har hatt komplekser for tennene mine og vurdert regulering i "forsent". Regulering på meg ville tatt to år mens invisalign får det gjort BARE 8 MND:D Helt utrolig. Anbefaler det virkelig! Hilsen Linn Lenke til kommentar
Gjest Tannmann Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hei! Jeg har akkurat satt på invisalign idag, det kostet meg 25 000 kroner for hele oppe og hele nede "etasjen". Det er veldig uproblematisk å sette på og veldig greit å ha på. Man merker selvfølgelig at man har noe uvant rundt tennene og at det strammer litt men det går over etterhvert. Man merker det ikke tilslutt! Det eneste som er negativt med denne typen behandling er det at man ikke kan spise med alignen på. Høres kanskje ikke så ille ut men er ganske slitsomt å finne seg doer man kan pusse tennene på osv etter man har spist f.eks et eple bare. Men missforstå meg rett, det er helt klart verdt det. Jeg har hatt komplekser for tennene mine og vurdert regulering i "forsent". Regulering på meg ville tatt to år mens invisalign får det gjort BARE 8 MND:D Helt utrolig. Anbefaler det virkelig! Hilsen Linn Takk for svar.. Fikk du en fast pris før behandlingen startet ? Jeg ble forespeilet en pris på omkring 40k. Men mulig det ble så dyrt pga av at her er kun en tannklinikk i området som utfører behandlingen. Igjen takk for svar Lenke til kommentar
shanglapang Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, vurderer sterkt og starte med Invisalign men har et par spørsmål først: Hvorfor tar denne behandlingen så mye kortere tid en vanlig regulering? blir resultatet deretter? Dette virker litt "tv-shop" ut ifra nettstedet og lignende. Er dette helt seriøst? virker nesten for godt til og være sant Og til sist. Noen her på forumet som har GJENNOMFØRT en behandling og kan gå god for at dette faktisk har fungert. Det er jo trossalt ganske mye penger det er snakk om her. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest sarina Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei, vurderer sterkt og starte med Invisalign men har et par spørsmål først: Hvorfor tar denne behandlingen så mye kortere tid en vanlig regulering? blir resultatet deretter? Dette virker litt "tv-shop" ut ifra nettstedet og lignende. Er dette helt seriøst? virker nesten for godt til og være sant Og til sist. Noen her på forumet som har GJENNOMFØRT en behandling og kan gå god for at dette faktisk har fungert. Det er jo trossalt ganske mye penger det er snakk om her. Tusen takk for alle svar! Jeg kjønner deg veldig godt, men dette her er langt bedre enn tv shop. Ikke noe useriøst her.....skinner er laget av hard plast og skal byttes hver 14 dag, og du skal ha skinnene som kalles "tray" i 22 timer hver dag. Skal kun tas ut når du skal spise og drikke. skinnene bilr stammere og stammere hver gang du bytter til nytt tray hver 14 dag, alt går etter din cilncheck program, dvs computeranimasjons program for din behandling. Alt bilr gjort via data, det er derfor er det dyrere og raskere en vanlig regulering. Nå har jeg vert i denne behandlingen snart i 4 månder, utrolig fornøyd hittil.... Jeg kjenner en som er ferdig med denne type behandling og hun er kjempe fornøyd idag, i tillegg synes hun at invisalign var mye bedre enn vanlig regulering, samme synes jeg også. håper du fikk svar, bare spør. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg synes også det blir litt "tv-shop" med en del bloopers i noen av reklameinnslagene i filmen jeg fant på google. Reklamer som ikke viser noe negativt whatsoever er jeg litt skeptisk til. Dette ser veldig amerikansk ut, er det mange eller i det hele tatt noen tannleger i Norge som praktiserer dette? Lenke til kommentar
Gjest sarina Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg synes også det blir litt "tv-shop" med en del bloopers i noen av reklameinnslagene i filmen jeg fant på google.Reklamer som ikke viser noe negativt whatsoever er jeg litt skeptisk til. Dette ser veldig amerikansk ut, er det mange eller i det hele tatt noen tannleger i Norge som praktiserer dette? Sjekk på noen av videone på yuotube da, der se du en del helt vanlige mennesker som er i denne type behandling som invisalign. Du får masse informasjon der. Jeg kjenner til 3 tannleger som utfører invisalign, Tannlege i fornebo som jeg selv går til, Tannlege i Trondheim og Drammen. Resten får dere udersøke selv, for min del er jeg super duper fornøyd. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Får titte litt mer da, så bare på en film som Align hadde laga selv, blir litt subjektivt Lenke til kommentar
Gjest sarina Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Får titte litt mer da, så bare på en film som Align hadde laga selv, blir litt subjektivt Prøv å skriv invisalign på youtube, da finner du masse informasjon. Lenke til kommentar
Daaniell Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Noen som kan svare meg på hva jeg kan spise og ikke spise med reggis ? :s Lenke til kommentar
o0 Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde streng av den gamle typen som gjør at man aldri turde å smile, og jeg spiste akkurat hva jeg ville. Selvfølgelig bør du la være å spise småstein osv, men det gjelder vel om du har regulering eller ikke. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Selvfølgelig bør du la være å spise småstein Snakker du av erfaring her? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Var akkurat å skaffet meg regulering. Jeg spurte kjeveortopeden om invisaligne, da jeg absolutt ikke skulle ha noe på fortenne koste hva de måtte koste. Han sa at Invisalign fungerte greit, men det var ikke den mest effektive løsningen. Han anbefalte å sette skinnene på baksiden av tennene, noe jeg endte opp med å gjøre. Jeg sier ikke at Invisalign er dårlig, men når du kan få regulering til 1/3 av hva invisaligne koster så synes jeg at det er verdt å nevne det. Reguleringen legger man ikke merke til etter 1 uke,absolutt ingen kan se at du har regulering, man kan spise hele døgnet uten å tenke på å rengjøre invisalign platene og det tar ikke fullt så lang tid (i følge kjeveortopeden) Vil anbefale regulering på baksiden av tennene Lenke til kommentar
Gjest sarina Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Var akkurat å skaffet meg regulering. Jeg spurte kjeveortopeden om invisaligne, da jeg absolutt ikke skulle ha noe på fortenne koste hva de måtte koste. Han sa at Invisalign fungerte greit, men det var ikke den mest effektive løsningen. Han anbefalte å sette skinnene på baksiden av tennene, noe jeg endte opp med å gjøre. Jeg sier ikke at Invisalign er dårlig, men når du kan få regulering til 1/3 av hva invisaligne koster så synes jeg at det er verdt å nevne det. Reguleringen legger man ikke merke til etter 1 uke,absolutt ingen kan se at du har regulering, man kan spise hele døgnet uten å tenke på å rengjøre invisalign platene og det tar ikke fullt så lang tid (i følge kjeveortopeden) Vil anbefale regulering på baksiden av tennene Regulering på baksiden av tennene ble en dårlig erfraing for meg, det var vel det verste jeg gjorde. hvis du mener at den er usynlig, så er den ikke det. Særlig hvis du ler med åpent munn så kan alle se den, var ikke nok med det, hadde utrolig mye sår på tungen og munnen. Hadde vanskligheter med å prate, det var rene mreritt for meg men sånn er ikke med invisalign, jeg mener det er ingen som har merket i det heletatt at jeg går med det. Prisen er mye mer enn vanlig regulering men er abselut vert pengene. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har merket meg en klar tendens i tråder som denne og i de som omhandler hårtransplantasjon om at det alltid kommer anonyme brukere som bare har positive ting å si om produktene det diskuteres om. Jeg vil understreke at jeg ikke beskylder noen for å ha tilknytning til produktene det her skrives om, men jeg vil på generelt grunnlag oppfordre alle til å utvise en sunn skepsis ovenfor innlegg skrevet av anonyme brukere. Det er mye penger som står på spill og det er lett å ta forhastede beslutninger i den situasjonen man er i, når man helst skulle sett resultater og det så fort som mulig. Det er et stadig økende problem at personer som har tilknytning til produkter eller tjenester saumfarer nettet for å legge inn falske vitnesbyrd om sitt produkt, og når det er anonyme brukere som kommer innom forumet utenfra for å fortelle om sitt produkt regner jeg det som legitimt å vurdere slike meninger ekstra kritisk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert rundt informasjon om seksuelle forhold samt helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Man kan fint si sin mening på dette forumet - så lenge man registrerer en bruker og benytter denne. Eneste unntaket er dersom det er snakk om sensitiv informasjon som kan knytte din person opp mot din bruker på nettet - da kan man poste som gjest. 1 innlegg til er slettet, og nevnte gjest oppfordres til å registrere seg Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Var akkurat å skaffet meg regulering. Jeg spurte kjeveortopeden om invisaligne, da jeg absolutt ikke skulle ha noe på fortenne koste hva de måtte koste. Han sa at Invisalign fungerte greit, men det var ikke den mest effektive løsningen. Han anbefalte å sette skinnene på baksiden av tennene, noe jeg endte opp med å gjøre. Jeg sier ikke at Invisalign er dårlig, men når du kan få regulering til 1/3 av hva invisaligne koster så synes jeg at det er verdt å nevne det. Reguleringen legger man ikke merke til etter 1 uke,absolutt ingen kan se at du har regulering, man kan spise hele døgnet uten å tenke på å rengjøre invisalign platene og det tar ikke fullt så lang tid (i følge kjeveortopeden) Vil anbefale regulering på baksiden av tennene Lenke til kommentar
Gjest Lenennnn Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hei! Har du fått regulering bak tennene? Hvordan fungerer dette, og hvor gjorde du dette? Pris? Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lene_* Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvor gjorde du dette? Pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå