Gå til innhold

Hvordan installere arch

µT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker bakgrunnsbildet ditt Smif :)

Jepp, har en i garasjen også. :!:

Arch er ingen direkte vrien distro, krever bare litt tålmodighet. Og en titt på wiki.archlinux.org.

Jeg synes arch er mye mer logisk/strukturert enn f.eks. ubuntu. (Men mange vil selvsagt også være uenig).

Men om det er vanskelig? Kommer også veldig ann på ditt erfaringsnivå, selv med ubuntu. Glad i terminal og DIY.

Resultatet blir som bilen på bildet mitt: Rask, enkel og elegant.

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Aha ja. Jeg er glad i terminalen! Erfaring? Jeg begynte å bruke linux i november, så jeg er fortsatt fersk, men jeg vil si jeg lærer veldig fort, og jeg klarer det "meste" fra terminalen nå. Så jeg er liksom på utskikk etter en ny utfordring. Jeg kjeder meg liksom i Ubuntu, siden jeg har gjort det jeg kan gjøre.

Prøvde Openbox idag, men jeg fant meg aldri til rette.

Lenke til kommentar

Steffen, er bare til å kjøre på. Dog, bør du sette av nok tid og en god dose tålmodighet. Arch-innstallasjonene mine har vært preget av bugs. Jeg synes det alltid er noe som ikke funker helt perfekt med innstallasjonsprosessen.

En gang jeg drev og innstallerte ville ikke innstalleringen fortsette med mindre jeg bare valgte "base"-pakkene.

Nå med forrige innstallasjon, ville ikke live-cd'en starte med mindre jeg koblet fra alt som var koblet i usb-portene. Det er sånne småting som er irriterendes.

Likevel, vender jeg alltid tilbake til arch. Jeg liker det :)

Gi det et forsøk og sørg for at du alltid har tilgjengelig guidene hos wiki.archlinux.org.

"Beginners guide" :)

Smif, er terminal og terminus samme font?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...