Glasskonstruksjon Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Broren min har måttet formatere pc'en sin to ganger pga dette problemet. Det begynte da han prøvde en demo av Crysis. Plutselig blir skjermen helt rar og full av hvite rektangler. Etter omstart er den likedan, kommer ikke inn på skrivebordet. Nå har det blitt sånn at man ikke kan spille av video på pc'en, da kommer dette opp ( ), og man må ta en omstart. Dette skjer også noen ganger når det kommer opp flash på en nettside, men ikke alltid. Vi prøvde nettop youtube, og det virket. Men da vi prøvde å spille av videoen igjen (som vist i linken ovenfor), "krasjet" den. Lurer på om dette kan ha noe med skjermkortet å gjøre? Det er en HP Pavilion dv9500 (dv9550eo). Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Så lenge det ikke hjalp med formatering, så er det stor sjanse for at det er skjermkortet som er gåent... Spør selger av pc/skjermkort om hva som kan være galt, så får du sikkert beskjed om at du skal sende inn pcen eller skjermkortet... Jeg hadde et lignende problem med mitt 3870x2; Når jeg starta windows så var skjermen full av firkanter, ikke så ulikt det du har... bare at man så hva som var på skjermen, men etter en omstart så funka alt bra... Så jeg spurte komplett om hva jeg skulle gjøre, og da sa de at jeg skulle sende inn kortet så de fikk testet det, og så skulle jeg få et nytt et hvis det viste seg og være feil på det... Ca en uke etterpå fikk jeg et 4870x2 i posten Så det ordner seg nok Endret 2. mars 2009 av Louigi Lenke til kommentar
Destro Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 kan hende at skjermkortet vart litt for varm under den demoen og dermed så vart den defekt under spill/vidio fremvisning. lenge siden du kjøpte den? du får det sikkert på garantien. men du må sikkert kontakte selger/ eventuelt hp så blir sikkert pc sendt til reparasjon der hk blir byttet Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Du burde ta kontakt med hp sin support. Dette høres ikke ut som brukerfeil og vil mest sannsynelig bli dekket av garanti/reklamasjon. Du finner vell hp's supportnr på maskinen om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Glasskonstruksjon Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Takk for svar. Jeg prøvde å oppdatere drivere osv. og etter å ha installert nyeste lydkort-driver har den fungert helt som normalt Noen tanker om dette? Bør jeg fortsatt kontakte selger/hp, eller se det ann? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Så lenge den fungerer helt bra, så er det ingen vits i å snakke med selger... Men hvis det skjer flere ganger, så ta kontakt med de. Lenke til kommentar
kurtegutt Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 selger er det ikke noe vits å kontakte..han kan ikke noe teknisk likavell... Ta kontakt med hp supporten du nr dit finner du under computer properties Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå