Skogslik Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 har komt over noe eg har leita lenge etter og fant det på ebay.co.uk. men koster £24.99 og da blir det jo toll og greier. Noen som har peiling på hvor mye det blir totalt ca? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvis det ikke er klær, betaler du ikke Toll. Men du må betale moms på varer + frakt for ting som koster over 200,- kr Her finner du omregningskursene til tollvesenet. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 lurer på akuratt det samme, spørte en annen plass og der fikk jeg vite at man må betale mva på 25% og postens gebyr som begynner å nærme seg 100 spenn. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du må betale 25% mva + 99kr i tollgebyr. Så ~250*1,25+99=411kr. Nå har jeg ikke sjekket hva pundet ligger i men det blir ca. 411kr. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Ok, det e ren kontroll til gamecube, Resident Evil motorsag kontrollen. Så da tror eg at eg kjøper. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvis du kjøper den fra en privatperson og ikke firma, kan det hende du slipper unna momsen. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Ja , skal høre med selgeren. men nå ser eg at eg ikkje har nok penger på paypal kontoen, eg må da overføre penger fra bank-kontoen min til paypal kontoen min men hvordan gjør eg det?`har leita i en halvtime nå på paypal etter hvordan eg gjør det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis selgeren er grei, kan han sikkert krysse av på gift og sette verdien på varen under £20 som k-orm påpeker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis selgeren er grei, kan han sikkert krysse av på gift og sette verdien på varen under £20 som k-orm påpeker. Det forutsetter at varen sendes fra en privatperson. Firma har ikke mulighet til å benytte "gift"-muligheten. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Fikk pakken i sist uke. var vist kryssa av på gift så da var det i orden. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Da var du jo heldig Regeln er så: Er VAREVERDI under 200 kr skal du få det rett hjem (hvis ikke klag til posten og det blir som regel fikset)* Om varen koster over 200 kr (tollvesen har egene valutakurser som gjelder) må du faktisk betale 25% MVA på hele beløpet (inkl P&P) + 99kr i gebyr (forenkelt tollerklæring for varer opptil 1000 kr) eller så blir det ca 250 kr gebyr om du bestiller for mere en 1000 kr. *Kjøpte noen sko på ebay som ble stoppet i tollen og jeg fikk krav om fortolingsgebyr før posten kunne utlevere. Sendte "paypal-regningen" samt link til "ebay-auksjonen" til POSTENS TOLLBEHANDLING (via email) og noen dager etter lå pakka på posten. Skoene kostet £9.99 og porto kom på £15. Skrev siden prisen kun er £10 er varen tollfri pga 200 kr regeln. Endret 29. mars 2009 av ca119 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Betyr dette at PayPal betaler MVA for deg dersom prisen overstiger 200kr på grunn av fraktprisen? Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Betyr dette at PayPal betaler MVA for deg dersom prisen overstiger 200kr på grunn av fraktprisen? Selvfølgelig ikke. Det betyr bare at Posten ikke kan kreve inn MVA siden varens verdi er under 200 kr. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Men han skriver jo at han sendte paypal regningen! Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Men han skriver jo at han sendte paypal regningen! Vedder en hundrelapp på at han mente paypal-regningen.. Særskriving er artige saker Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg sende kopi av regningen fra paypal til posten som bevis på at varen koster under 200 kr. Så "Q-tip" har helt rett! Paypal har ingenting med MVA eller toll å gjøre. Dette er en sak mellom DEG og posten/toll. Har hatt flere pakker som har blitt stoppet i tollen, hvor jeg får en tollerklæring i posten om jeg ønsker å ta hand om fortolling selv, eller overlate det til posten. Siden jeg passer på å bestille varer for under 200 kr skal de jo være tollfri. Sender derfor inn epost-kopi av faktura/paypal-regningen der jeg gjør oppmerksom på på verdien er under 200 kr og pakka dermed skal være tollfri. 2 - 3 dager senere kan jeg hente pakka kostnadsfri på posten. Er bare kjedelig med all ekstraarbeid samt sendingen blir 2 - 5 dager forsinket. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 ca119: Forstår, det var en dårlig måte du ordla deg der... Mye forvirring. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Siden jeg passer på å bestille varer for under 200 kr skal de jo være tollfri.Bare for å pirke: Du slipper å betale moms hvis verdien er under 200,- kr Enkelte varer er tollpliktige uansett verdi (?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå