Gå til innhold

Vare som koster £24.99 hvor mye toll blir det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da var du jo heldig ;)

Regeln er så:

Er VAREVERDI under 200 kr skal du få det rett hjem (hvis ikke klag til posten og det blir som regel fikset)*

Om varen koster over 200 kr (tollvesen har egene valutakurser som gjelder) må du faktisk betale 25% MVA på hele beløpet (inkl P&P) + 99kr i gebyr (forenkelt tollerklæring for varer opptil 1000 kr) eller så blir det ca 250 kr gebyr om du bestiller for mere en 1000 kr.

*Kjøpte noen sko på ebay som ble stoppet i tollen og jeg fikk krav om fortolingsgebyr før posten kunne utlevere.

Sendte "paypal-regningen" samt link til "ebay-auksjonen" til POSTENS TOLLBEHANDLING (via email) og noen dager etter lå pakka på posten.

Skoene kostet £9.99 og porto kom på £15. Skrev siden prisen kun er £10 er varen tollfri pga 200 kr regeln.

Endret av ca119
Lenke til kommentar

Jeg sende kopi av regningen fra paypal til posten som bevis på at varen koster under 200 kr.

Så "Q-tip" har helt rett!

Paypal har ingenting med MVA eller toll å gjøre. Dette er en sak mellom DEG og posten/toll.

Har hatt flere pakker som har blitt stoppet i tollen, hvor jeg får en tollerklæring i posten om jeg ønsker å ta hand om fortolling selv, eller overlate det til posten. Siden jeg passer på å bestille varer for under 200 kr skal de jo være tollfri. Sender derfor inn epost-kopi av faktura/paypal-regningen der jeg gjør oppmerksom på på verdien er under 200 kr og pakka dermed skal være tollfri. 2 - 3 dager senere kan jeg hente pakka kostnadsfri på posten.

Er bare kjedelig med all ekstraarbeid samt sendingen blir 2 - 5 dager forsinket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...