Ponus Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Ja, ja, jeg har kjøpt stativ og fjernutløser i ettertid. Bildet ble tatt med støtte i en føringskant med meg i horisontalen på vegen..... Endret 28. februar 2009 av Ponus Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Ja, ja, jeg har kjøpt stativ og fjernutløser i ettertid. Bildet ble tatt med støtte i en føringskant med meg i horisontalen på vegen..... Når vannet er så klart og fint så hadde kanskje vært ene god idè å ta med refleksjonen i vannet? Lenke til kommentar
einaros Skrevet 28. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. februar 2009 Hadde nok gjort seg med et strammere crop over og til høyre, mer av vannet som b-real sier, og langeksponering på lavere iso. Ser ut til at det er en del støy der, og det kan være veldig forstyrrende i langeksponeringer. Lenke til kommentar
Ponus Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Takk for lærerike tilbakemeldinger. Refleksen fra en klar sjø skal jeg klart eksperimentere med. Langeksponering med lavere iso er motsatt av hva jeg har tenkt, men absolutt noe jeg skal forsøke på. Men her er der som du sier einaros noe støy og da hadde det kanskje vært best med noe kortere eksponering med høyere iso? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 450D på ISO 800 er vel i det meste laget? Uansett burde det ikke lage noe som helst problem å øke lukkertiden mye uten at det skaper støyproblemer. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Dette så uklart ut til å være stativ og fjernutløser. Er det kitobjektivet du bruker? Prøv deg på nytt og still ISO til 100 og blenderåpning rundt 9 og lukkertiden som kreves. Da burde det bli helt andre resultater. Og jeg ville kuttet litt i toppen og fått med mere av refleksjonene i det stille vannet... Lenke til kommentar
Ponus Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Dette så uklart ut til å være stativ og fjernutløser. Er det kitobjektivet du bruker?Prøv deg på nytt og still ISO til 100 og blenderåpning rundt 9 og lukkertiden som kreves. Da burde det bli helt andre resultater. Og jeg ville kuttet litt i toppen og fått med mere av refleksjonene i det stille vannet... Hadde ikke stativ, nei......har kjøpt dette i ettertid. Lav ISO og høy blenderåpning....kan ikke vente på å prøve :-) Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Du vil bli gledelig overasket.. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Hadde ikke stativ, nei......har kjøpt dette i ettertid. Lav ISO og høy blenderåpning....kan ikke vente på å prøve :-) Ah, det ser jeg nå Vil bli en helt annen kvalitet på neste forsøk da Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2009 Dette er et perfekt eksempel på hvor bra bildekritikken her inne innimellom kan fungere. Konstruktive tilbakemeldinger av mer erfarne brukere med en masse konkrete tips til forbedringer. Brukern selv tar til seg tilbakemeldingen og lærer masse på veien ! Blir nesten rørt når jeg ser slike tråder Har ingenting å legge til og ser frem til nye nattbilder fra en opplyst Ponus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå