Nidhogg Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Hva betyr gruff som i "Ali kaffe kurerer gruff" ? Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 hmm... det kan jo være et annet ord for kaffegrugg? (kaffe "pulver" fra kokmalt kaffe som ligger igjenn på bunnen av kjelen)?? hmm... interesangt spørsmål Lenke til kommentar
fondus Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 agh... gruff = ting som ikke er noe gøy, altså ting man ikke liker... bedre får jeg ikke sagt det... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 gruff høyrest ut som et monster som kommer å setter seg i halsen din når du drikker kaffe... tipper tråden blir stengt forresten Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kaffegrugg? KaffeGRUFF heter det Resten av analysen din var korrekt! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kaffegrugg? KaffeGRUFF heter det Trodde det het kaffegrut jeg... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 kaffegrugg? KaffeGRUFF heter det Trodde det het kaffegrut jeg... Det gjør det her jeg kommer fra ihvertfall. Jeg mener også at det er grut, denne gruten som ligger igjen i filteret etter trakting. Lenke til kommentar
simenn Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 ALI[/b] kaffe heter det. Kanskje gruff er et ord fra midtøsten det også? hvem vet? er det noen som har en kurdisk-norsk ordbok og kan få slått det opp? (de har dem på norli) ps.ikke ment rasistisk... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 1 : rough, brusque, or stern in manner, speech, or aspect <a gruff reply> 2 : being deep and harsh : HOARSE <a gruff voice> Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Tror vi må konkludere med at kjært barn har mange navn 8) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Gruff betyr faktisk ingenting. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Gruff betyr faktisk ingenting. Så Ali kaffe kurer ingenting? Lenke til kommentar
fåttferie Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 jo, du vet når du har slim i halsen og kjenner at du må kremte det er gruff tror jeg Lenke til kommentar
sirfresh Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Det eneste som er sikkert er vel at det ikke har noe med grugge/grut å gjøre. En smak som kurrerer vått kaffepulver? Neppe! Er vel ikke meningen at man skal vite om det står for noe spesielt, og de har jo oppnådd akkurat hva de ønsker. Det fenger og gjør folk oppmerksomme. Det er reklame! Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 poenget er dette.. GRUFF er satt sammen av to negative ord.. Gru og uff og gru og uff.. blir grUff.. det er et ord som folk tolker negativt, men som ikke har noen helt bokstavelig effekt.. for hadde de sagt.. Ali kaffe kurerer beinbrudd, og det ikke gjorde det, så hadde de blitt saksøkt.. ergo.. så "fant de opp et ord" som høres negativt ut.. og sier at de kurerer det, for det kan de ikke bevise/motvevise.. og ergo.. ingen søksmål.. men positiv reklameinntekter.. sånn.. case closed... n00bs... blæ.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Så Ali kaffe kurer ingenting? Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Veldig bra påkommet fordi de færreste sjønner hva det betyr. Når man ikke skjønner hva det betyr går man å tenker og grubler på det i lang tid (sånn har jeg det iallafall). Hvis man tenker mye på ali kaffe kjøper man simpelten mer ali kaffe. Eller i beste fall (sett med reklameskapernes side) snakker folk om det eller lager tråder på forum. der avslørte jeg nok et virkemiddel i reklamen! hoho ___ Forklaring 2: ...hvor mye fikk du Nidhogg? :wink: Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Dette må jeg si var et interessant tema... Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 tipper tråden blir stengt forresten der ser du hvor feil man kan ta :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå