Gå til innhold

Bygge solid pc for svigerfar

Anbefalte innlegg

Heisann..

Min svigerfar trenger litt hjelp med å bygge seg en pc, primært skal den benyttes til bilderedigering (relativt store filer) og surfing. Han vil at pc'en skal være kjapp (god respons på innlasting av bilder, åpne programmer osv). Han har diverse komponenter fra før;

Chieftec TX kabinett (noen år gammelt)

North Q 400 watt psu (relativt ny)

diverse hdd (noen år gamle)

Plextor dvd-r

Samsung lcd skjerm

Det som ønskes er selvfølgelig de resterende komponentene; et godt mb, godt skjermkort, min. 4 gb ram, med mulighet for 6 gb ram og mer, greit lydkort (evt. innebygd i mb), kjapp cpu og kjøler, muligens ny hdd, evt. andre ting jeg har glemt. Noen som har en handleliste eller forslag som passer kabinett og psu?

Budsjett: så billig som mulig, men maks 6000 kroner

Takk for alle innspill!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal kunne utnytte mer en 4GB (3,2 - 3,5GB) RAM må du ha 64bit operativsystem.

Et bra oppsett vil være hovedkort med Intel P45 chipset, core2 dual eller quad -prosessor, og 4GB RAM. I tillegg må du ha en stor rask harddisk, f.eks Samsung F1-serien. Og selvfølgelig et skjermkort ;)

Forslag på oppsett: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=82610 (Litt svak prosessor. Kjøp heller en i E8xxx-serien)

Lenke til kommentar

Høres knall ut.. 64 bits operativsystem er allerede ordnet.. Ser at det bl.a er kabinett, mus og tastis i den handlekurven, noe som ikke trengst, men regner med kortet passer i Chieftec'en? Er mb og skjermkort bra? Husk det er svigerfar som skal ha, kan ikke drite meg ut på denne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...