SLO7H Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Ok, så langt har jeg kommet i det jeg har forstått og lest. Jeg har sett at man må ha 1mx for å kunne ta 2mx, men jeg har hørt at noen har hatt 1my og så gått rett på 2mx, er det mulig å gjøre det slik? Det ville vært kjempe flott, for da hadde jeg sluppet å måtte ta 1mx først. Jeg har nemlig fått det inn i hodet at jeg har kjempe lyst til å bli spillprogrammerer, og da trenger jeg 2mx matte. Men et spørsmål til alle dere som har gått yrkesfag og så gått allmenn påbygg, hva slags matte har dere der? Er det 1my og 1mx, eller er det 2my og 2mx? Ville vært kjempe flott å få et klart svar på dette. Jeg tar også imot linker til gode sider der du kan ta matte kurs i sommerferien, for å få 1mx eller 2mx. Jeg sier takk til alle som svarer. |SLO7H| Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Man trenger egentlig ikke 1MX eller 1MY i det hele tatt for å ta 2MX, men det er vanlig å ta 1MX først. 1MY fungerer helt greit det også selvfølgelig. På allmenn påbygg har man 1X eller 1Y som obligatorisk fag. Dersom skolen tilbyr det kan man også ta 2MX og 3MX i tillegg. Men jeg tviler på at noen skoler underviser i R94-fag til høsten, så du må nok ta fagene fra Kunnskapsløftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå