Lami Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Hva er forskjellen på Matematikk R1 og S1? / MX, MY, og MZ? Forklar litt mer spesifikt om det.. Hva lærer man der? Er jeg nødt til å ta Studiespesialiserene for å komme inn på ingeniørskolen? Hva med yrkesfaglig? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du må ha spesiell studiekompetanse for å komme inn på ingeiørskolen. Du trenger fagene R2 og FY1 (realfagsmatte 2 år og fysikk 1.) Vanligvis før du kun generell- og ikke spesiell studiekompetanse om du går yrkesfaglig med almenn påbygning, men noen skoler har spesielle løp som gjør at du kan gå yrkesfaglig og alikevel komme inn på ingeiør. Dette må du sjekke med de skolene som er aktuelle. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Er ikke R1 det samme som 2MX? Pluss noe X-programfagmatte? Jeg gikk ut fra vgs på nittitallet, men nå har vel "kunnskapsløftet" overtatt for Reform 94? Merkelig nok bare fortsetter det faglige nivået å synke. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 R-fagene er nokså like MX-fagene har jeg inntrykk av. De nye mattefagene har litt mer om funksjonsdrøfting, men igjen litt mindre av andre ting (polarkoordinater med mer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå