Gå til innhold

[Løst]Vurderer å kjøpe meg ny mobil.

Tart

Anbefalte innlegg

Hei

Har i dag nokia 5310 men vurderer å kjøpe meg noe nytt.

Er på jakt etter en mobil som kan lades via usb, har gps (kansje også wifi) samt har en knall kalender som fungerer utmerket syncet med outlook.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nokia N85 ellers så kommer N86 om ikke så lenge.

Takk for tipset, men mobilen fikk ikke så veldig bra anmeldelse fra amobil. Er den veldig bra?

Telefonen bør ikke koste over 4000.

Aller helst skulle jeg hatt noe som kobinerer kalenderen til htc touch dual med sms "enkelheten" til 5310 =)

Endret av Tart
Lenke til kommentar

Nokia N85 fikk dårlig kritikk pga den er skranglete, men ellers toppkarakter hos f.eks www.mobilen.no

Men for 4000kr får du supermobilen som har alt, N95 8GB hos MPX, men tilbudet varer bare ut uken. Har selv bestilt en.

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Når jeg mente 4000 så mener jeg at jeg skal ha en mobil med abbonement der jeg feks betaler 1300 spenn for telefonen og så 129kr pr måned i ett år. Dette bør ikke overskride 4000kr.

Bra telefoner du anbefaler her men det blir litt for dyrt. =)

Takker for hjelpen, vil gjærne ha flere tips.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer seriøst Nokia 5800. Den har jo alt.

Hva synes dere om den?

5800 er en flott telefon som er spekket med teknologi og ikke et dumt valg, eneste minuset er at den ikke ser særlig eklusivt ut og er klumpete.

Ellers så har du LG KU990 som er billig med utmerket kamera, men mangler desverre WI-FI og GPS.

Lenke til kommentar

Du har vel egentlig rett i at den begynner å bli litt gammel. Føler at jeg henger mer og mer mot 5800 men den kan ikke lades med usb. Også er spørsmålet om hvor avhengig jeg blir av pennen. Liker ikke den så godt. =) (Har en HTC touch dual og den blir for knotete å holde på med, derfor var det himmelen å komme til Nokia 5310 men savner gps og kalenderen til HTC'en.)

Lenke til kommentar

Edit: Kom et par svar mens jeg leste tråden og skrev, dette skulle være et svar til innlegg #10. ;)

Men Diamond nærmer seg et år gammel. Det vil si at man generelt får mye for pengene, men jeg tror likevel at det er lite taktisk når Touch Diamond 2 er rett rundt hjørnet (tidlig andre kvartal = april): http://www.htc.com/www/product/touchdiamond2/overview.html

Med TD1 har man kun 4 GB internminne, uten mulighet for utvidelse. Med TD2 kan man bruke minnekort, og dermed få opp til 32 GB lagringsplass - mye mer brukbart for musikk, video og bilder. ROM-minnet er doblet fra 256MB til 512MB, og det er økt fra 192 MB RAM til 288 MB. Skjemen er vesentlig større (3,2" i stedet for 2,8"). Kameraet skal være forbedret, selv om jeg ikke har noe særlig tro på akkurat dét. Dessuten er batterikapasiteten økt med nesten 25%.

Har du mulighet, så ser den ut til å være et knallkjøp. Hvis ikke, så vil TD2 sannsynligvis presse prisen på TD1 enda lenger ned, slik at du får mer for pengene.

Ellers er jeg enig i forslaget om N85. Hvis du søker rundt etter anmeldelser, så ser du at de jevnt over er mye mer positiv til den enn Amobil var. Har ikke fått testet den selv enda, men kjenner to som har den, og de er begge fornøyd - og sliter ikke med "slark". Den ligger jo på 3800,- uten abonnement, så skjønner ikke helt hvorfor du sier at den er for dyr for ditt budsjett (inntil 4000).

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
E66 kan desverre ikke lade med usben og mangler wi-fi.

Men HTC Touch Diamond derimot dekker behovene dine.

E66 har da altid hatt wifi. Personlig synes jeg at endten E66 eller E71 er begge veldig fornuftige valg for deg om du klarer deg uten USB lading. Lett å synce mot outlook og veldig god nokia kalender, kjapp i menyene, god byggekvalitet og godt batteri iaf på E71'ern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...