olahe Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 hei vet at det har vært noen tråer om dette før men har ikke fått et riktig svar på mitt knikende gulv det er et laminat gulv som knirker når jeg går på det vet ikke hvordan det er lagt om det er lagt skikkelig eller ei pga. flytting men det knirker mye i to av rommene... gulvet går ikke opp over tror jeg og det knirker like mye om sommeren enn om vinteren og det blir bare værre og værre... håper jeg snart får et svar olahe97 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det kan være gulvet under, er dette sponplater som er spikret, er det nok det spiker som ikke holder sponplagtegulvet skikkelig nede. Det kan også være laminaltgulvet om dette ikke har hatt nok klaring mellom vegg og gulv, og dermed løfter seg, men mest sannsynlig er det undergulvet som går opp og ned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kan også være at det er lagt for tykk/myk underlagspapp, eller at det ikke er lagt underlagspapp i det hele tatt. Jeg var på visning i en ca 1 år gammel leilighet med åpen kjøkken/stueløsning på 60-70 kvm. Her var parketten sprukket opp i alle skjøter fordi det var lagt for tykk/myk underlagsmatte, slik at hele gulvet måtte byttes for å få det fint igjen. De fleste parkettprodusenter anbefaler ullpapp, ikke "skum"-matter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå