sarha Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hola, Bygget opp en E8400 maskin for min samboer og installerte XP, og ville også installere Windows 7 BETA for å forberede henne litt på fremtiden. DVD'en med W7 BETA som hadde installert greit på andre maskiner, bootet ikke på denne. Muligens feil på DVD/CD enheten (Sony Hec Optiarc AD-7200S). Så jeg tok ut SD kortet fra min Canon S3IS kamera (8 GByte: jo det går greit med SDHC kort i dette kameraet), fulgte en meget god prosedyre gitt av: http://kmwoley.com/blog/?p=345, og installerte Windows 7 fra USB HDD kortet. Et lite dypdykk i DOS verdenen igjen. Men valget mellom XP og W7 var værre. Maskinen hadde på dette tidspunkt (dual boot valg mellom OS)ikke forstått at USB keyboard var koblet til (ingen respons fra tastatur) så W7 startet etter timout. Satte på et USB til gammelt (PS2) keyboard adapter, og ting gikk greit. Hovedkort er Gigabyte GA-73PVM-S2H i et Antec Minuet kabinett. Ganske snaksy. Poster dette vesentlig som en hjelp til andre som måtte ha samme problemer. Og vil gjerne ha feedback på manglende boot fra DVD og ikke eksisterende USB tastatur ved valg av OS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå