agail Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei. Når jeg starter maskinen min (Hp pavilion bærbar) kommer det opp denne feilmeldingen før jeg når windows. "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: /windows/system32/config/system You can attemt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM. Select 'r' at the first screen to start repair." Har googelt litt rundt og funnet denne løsningen http://support.microsoft.com/kb/307545/no. Men når jeg setter i windows platen så kan jeg bare formatere harddisken, noe jeg ikke har spesielt lyst til. Er dette fordi jeg har et OEM-installert operativsystem? Noen måte å fikse dette på eller er det bare å formatere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Du har kanskje ikke en orginal Windows CD, men bare en Recovery CD? Lenke til kommentar
agail Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Du har kanskje ikke en orginal Windows CD, men bare en Recovery CD? Mulig det. Var dansk språk ved en feil når jeg fikk maskinen, så jeg fikk tilsendt 3 cd-plater fra hp for å skifte språk. Er cd nr.1 av disse jeg bruker. Redigert: Jo det er bare recovery cd'er. Endret 28. februar 2009 av agail Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå