Karlson Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Jeg og en venninne snakket i dag om freias påskeegg, og jeg kom til å si at den hvite sjokoladen inni var det beste. Da begynte hun å si at det ikke var hvit sjokolade, men pisket krem. Jeg mener bestemt at kremen har smak av sjokolade, men hun nekter for det. Etter nærmere undersøkelse, fant vi ut at det står "melkekrem" på pakken, men hva det er vet ingen av oss. Er det noen her som vet hva som faktisk er inni disse vidunderlige påskeeggene? Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Vel, jeg spiser et nå as wee speak, og det er 100% klart hvit sjokolade i den. Kanskje pisket med smør (ikke smeltet). Sjokolade lages jo fra melk da hehe Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Om du hadde fulgt denne oppskriften og brukt hvit sjokolade i stedet tror jeg du ville kommet ganske nærme mtp smak: Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Det er det jeg har sagt og, det er nærmere hvit sjokolademousse enn pisket krem. Men men, hun er ganske sta så det hjelper nok ikke å diskutere seg frem til det. Vurderer å gi henne en smakstest for at hun skal få smake forskjellen. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Skeptisk til hvor mye kakaosmør den hvite massen inneholder. Den inneholder i hvert fall vegetabilsk olje/fett og tørrmelk blant andre ting. Hvis du har pakningen i nærheten kan du lese på innholdsfortegnelsen Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Nøyaktig hva det er er jeg ikke så opptatt av. Jeg måtte bare forsikre meg om at smaksløkene mine ikke var helt på bærtur. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Produktet må ha en minimumsmengde kakaosmør for at det skal kunne kalles sjokkolade. (I hvert fall i norge). Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Kjøpte en pakke Freia påskeegg i dag. Det står på pakken: 'Sjokkoladeegg fylt med melkekrem'. Altså ingen sjokkolade i fyllet, bare 'skallet'. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Har sett det jeg og, men det er da en distinkt sjokoladesmak på kremen? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Nå skal man jo være passe blokkert i toppen for å prestere å påstå at innholdet i egget er "vispet melk" eller en eller annet form for pisket krem. For det første er melk en ferskvare og for det andre får man aldri pisket krem av å piske melk. Det mest sannsynlige er at innholdet er tørrmelkpulver slik det blir nevnt tidligere i tråden, blandet ut i noe fett/olje og evt. kakaosmør & smakstilsetninger. Men hvis noen har innholdsdeklarasjonen så står det garantert der. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Har sett innholdsdeklerasjonen, men det står ikke to forskjellige, bare én for begge to,, Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg er ganske sikker på at melkefyllet inneholder disse ingrediensene (ref. innholdsfortegnelsen): Skummetmelkspulver, mysepulver, vegitabilsk fett, melkefett, soyalecitin, sukker, hasselnøttmasse, og aromaer. Jeg synes ikke kremen smaker sjokkolade. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 hvit sjokolade er kun kakao smør + noen E-stoffer for at det skal holde seg osv. melkepulver er rett og slett melk som er tørket og så pullvisert. De gjør nettop dette for at det skal holde seg bedre. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Det er vel ala noe av det samme som den hvite sjokoladen i kinder maxi? bare mere flytende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå