Gå til innhold

[Løst]Byttet til bedre internett, men dårligere ping

Anbefalte innlegg

Der jeg bodde før hadde jeg ADSL fra Telenor det var det dårligste abonnementet de hadde , ca 350kbit ned og 100 opp.

Har nå flyttet og sitter nå med ADSL fra Eidsiva , 2000kbit ned og 400kbit opp hastighet.

Likevel får jeg nå dårligere ping enn jeg hadde med Telenor når jeg spiller online spill.

Jeg har egentlig håpet og få bedre ping med den nye linja men...

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem du bytter til har jo en del å si. Har med hvor de ruter trafikken og hvilke underleverandører de bruker.

Selv hadde jeg Tele2 og klagde gang på gang uten at de gjorde noe eller mente det var noe galt.

Så byttet jeg til Bkk (samme hastighet) og pingen er nå helt fin.

Lenke til kommentar

Har lest her på forumet at man kan ringe til ISP og de gjør neon instillinger så kan man få bedre ping, noen som har prøvd det?

Siterer en fra en annen tråd:

Hvis du har høy ping kan du ringe inn og si at du vil endre linja di slik at du får lav ping. Det er en instilling hos ISPene som er satt default i interleave... dette er en fordel for de som ønsker at alle pakkene blir garantert sendt og motatt. For spilleentustiaster ønsker de så lav ping som mulig, og man kan sette linja i Fast. Dette skal som regel lett kunne endres ved å kontakte ISPen, og endringene vil kunne oppleves umidlebart. Bare prøv!
Lenke til kommentar

Hei.

Det er ikke sikkert du ligger på interleaved-profil (som gjør at du får høy ping).

Kan du komme med pingresultat mot www.uio.no? Om du ligger over ~40 ms ligger du mest sannsynlig på interleaved-profil.

Du kan da høre med ISP'en din om de kan endre deg til fastpath-profil.

Lenke til kommentar

Heii, snakket med Eidsiva i dag og de satte linja i Fast og det funket overaskende bra.

Gikk ned 50 ping på utenlandske servere.

Glen kanskje du kan forklare hva dette går ut på i praksis, altså forskjellen på interleaved og fast?

Takker.

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar

Bra det løste seg.

Mange leverandører bruker interleaved som standard, fordi det sikrer enn mer stabil linje over lengre avstander, men du får høyere ping.

Fastpath benyttes av de fleste leverandører som standard, da du får lav ping, men kanskje enn ustabil linje over lang avstand. De setter da gjerne linjen på interleaved om den er ustabil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...