Nora90 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Her er situasjonen: Jeg bor med kjæresten min, og broren hans er naboen vår. Vi får låne nettet hans, for vi får det inn i vårt hus. Men vi ville ha litt sterkere signaler, så vi kjøpte en Linksys WRE54G. Jeg har fått satt den opp og signalstyrken er på topp, men jeg fikk ikke internett. Så jeg prøvde å reparere, og det viser at jeg ikke får ip-adresse. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Og helst uten å måtte over til broren, for han er utenlands... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Sånn helt nøyaktig har du koblet opp dette nettverket? Helt basic skal ruter (den gamle) ha Dhcp aktiv og den nye ha DHCp avslått( Kable fra gammel ruters lanport til ny ruters lanport). Da blir den fungerende som en switch istedet. Ellers hvis den sender på samme frekvens(kanal) som den gamle vil de forstyrre hverandre, mulig det hjelper å bytte kanal. Endret 28. februar 2009 av Inc Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Okay, jeg er ikke så flink på alle disse tekniske uttrykkene. Jeg koblet strøm til den og fulgte instruksjonene jeg fikk på dataen... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Klarer du å logge deg på ruteren? Skrive inn default ipadresse oppe i netleseren adresselinje. Skal være noe ala dette: 192.168.1.1 elelr 192.168.2.1 Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Nei, det gikk visst ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå