maddox91 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hei. Jeg skal formatere pcen for søstera mi, men jeg har fått noen uforutsette problemer. Maskinen fungerer helt fint, man kan gå inn i Windows og alt, men når jeg prøver å formatere står det at jeg ikke har noen harddisk koblet i. Det er en gammel Samsung SP1604N SATA 1 disk, og jeg prøver å formatere med Windows XP. Jeg kikket i BIOS, og der står ikke harddisken oppført, noe som kan være grunnen til at den ikke blir funnet når jeg formaterer. Tror BIOSen min heter AMIBIOS NEW SETUP UTILITY -VERSION 3.31a... elns Noen ideer om hvordan jeg kan fikse det? Tror forresten at harddisken står i RAID, men er ikke sikker. Vet ikke om det kan ha noe å si? Endret 28. februar 2009 av maddox91 Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 kan hende du må trykke f6 når du laster fra cden for å legge inn driver ser nok ikke diskene i bios når du har dem i raid gjør ikke jeg i vertfall på mitt hk Lenke til kommentar
maddox91 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 kan hende du må trykke f6 når du laster fra cden for å legge inn driver ser nok ikke diskene i bios når du har dem i raid gjør ikke jeg i vertfall på mitt hk Prøvde det nå nettop, men jeg får meldingen: Installasjonsprogrammet kan ikke laste inn støtte for angitt masselagringsenhet. Installasjonsprogrammet laster inn støtte for følgende maskinvareenhet(er): <ingen> * Trykk A for å angi flere SSCI-kort, CD-ROM-stasjoner eller spesielle diskkontrollere som skal brukes med Windows, inkludert de som krever diskett fra maskinvareprodusent. * Trykk ENTER hvis du ikke har disketter fra maskinvareprodusenten, eller ikke vil angi flere masselagringsenheter for bruk under Windows. Om jeg trykker A, blir jeg bedt om å sette in diskett, men det har jeg desverre ikke. Trykker jeg ENTER installerers det noe, men problemet er der fortsatt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 ...Tror forresten at harddisken står i RAID, men er ikke sikker. Vet ikke om det kan ha noe å si? Ja, da må du ha driver. Som legges inn fra floppy. En diskettstasjon koster under hundrelappen ... Alternativt kan du slipstreame en ny CD med drivere, bruk f.eks nLite. Lenke til kommentar
maddox91 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) ...Tror forresten at harddisken står i RAID, men er ikke sikker. Vet ikke om det kan ha noe å si? Ja, da må du ha driver. Som legges inn fra floppy. En diskettstasjon koster under hundrelappen ... Alternativt kan du slipstreame en ny CD med drivere, bruk f.eks nLite. Men hva heter driveren? Jeg har nemlig ikke noen diskett siden det er den gamle pcen til søstera mi... Har diskettstasjon. Om det evt. er en del av hovedkort driverne så finner jeg den kanskje der Endret 28. februar 2009 av maddox91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå