CThomassen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg liker ikke dansker spesielt godt. Mange av dem er selvgode, svensker virker mye hyggeligere på meg. Pluss at danskene snakker et språk jeg ikke forstår og har et tallsystem som tvinger meg til å komme hjem med haugen av mynter i lommen. (Mine kusiner har danaske kjærester, og disse er kjempehyggelige, så det finnes jo unntak Det er nok mer et unntak at de få danskene du har møtt er selvgode, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg treffer en del dansker, og de fleste er ganske selvgode så jeg holder på min teori. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 jeg synes ikke det er noe galt enten med dansker eller svensker, men noen må vi jo ha med i vitsene våre .. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Jeg treffer en del dansker, og de fleste er ganske selvgode så jeg holder på min teori. Jeg vet ikke hva du mener med "en del", men det bor rundt 5,5 millioner i Danmark. Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg opplever ikke at vi hater svensker på noen måte. Det er mer som søskenkjærlighet å regne. Dansker derimot, det er et jævla drittfolkeslag. Prøv å bo der, så skal jeg love at dere får et nytt syn på disse arrogante, vrøvlende fascistene. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tror at det har mye med at de har "eid" norge og sånn. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg "hater" svensken fordi de knapt vet noe om Norge og bryr seg filla om hva vi steller med. De har generelt ingen interesse av å forstå sine nærmeste naboer, frivillig. De har en klassedelt kultur og er utrolig autoritets-tro. De er preget av adel, plikt, innavl og gammel storhet. De ser på oss som en haug ubehjelpelig primitive og upålitelige nisser som har tatt tilflukt mellom fjella, med ryggen mot havet. Det de ikke forstår, er at vi har en kultur som faktisk har en viss ydmykhet overfor naturen her, og hva den kan stelle i stand.. De er nedlatende på en spissborgerlig måte, og har man hørt på TV/radio hvordan de f.eks. vitser om oss på BBC, eller når en storkontrakt oss imellom går i vasken - æsj, svensker er rett-og-slett kvalme. Hør bare på hvordan de bortforklarer /avslører seg etter evt. nederlag i skisporet e.l. på SVT mm. Der har du svensken. Men alt i alt er jeg glad i svensken som helhet. De har bare så utrolig tungt for det, å sanse hvordan de oppfattes. Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Måten danske aviser håner og ler av oss nordmenn i både fotball og håndball og kaller oss for fjellaper er kvalmende Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg tror det er mer enn slags underbevisst trang til å være forskjellig fra andre folk enn hat, men det kan også være noe som henger igjen i folkebevisstheten, Sverige var jo tross alt erkefienden til Danmark og senere Danmark-Norge i mange hundre år. Lenke til kommentar
Sambaboy Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg liker ikke dansker spesielt godt. Mange av dem er selvgode Jantelov? Er selv Dansk statsborger, men har bodd i Norge i hele mitt liv, og jeg har alltid opplevd Dansker som et utrolig imøtekommende folk. Skal jeg sammenligne syns jeg faktisk Dansker er mer folkelige enn både Nordmenn og Svensker. Igjen virker jo dette utrolig generaliserende, men her snakker jeg rent av personlig erfaring. Danskene sitt "hat-forhold" til svenskene er større enn hva vårt er til samme gjengen. Sånn, da er det bare å skyte ivei! Endret 30. januar 2010 av Sambaboy Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Vi hater dem da ikke, litt småmobbing er da fullstendig normalt. vi mobber da danskene også. I alle fall gjør jeg det Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Nordmenn hater svenskene fordi nordmenn ikke tåler at noen er bedre enn dem, uansett hva det er. Nordmenn hater dansker fordi nordmenn fordi de ikke forstår språket (dere hater også innvandrerne på bussen som snakker arabisk eller somalisk). Nordmenn lider av mindreverdighetskomplekser, det er ikke å nekte for, for dere blir misunnelige og føler dere må hevde dere om kameraten deres er bedre enn dere til noe. Dansker er joviale, imøtekommende folk, et lykkelig folkeslag, det samme er svenskene (det virker sånn), men nordmenn er deprimerte og misunnelige. Men I har en fantastisk dejlig natur! Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er nok mer rivalisering enn hat, ja. Liker både svensker og dansker, men synes selvsagt at svensker er mye lettere å forstå. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Finnene burde hate svenskene. De nektet allierte soldater å gå igjennom svensk territorium for å hjelpe finnene. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Finnene burde hate svenskene. De nektet allierte soldater å gå igjennom svensk territorium for å hjelpe finnene. Vi har da en like god grunn, de lot tyskerene gå igjennom sverige når de okkuperte Norge. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Sverige var ganske Tysker vennlige. Mener å ha lest at de vurderte å hjelpe dem aktivt. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Vel, svensker har jeg veldig god sans for. Ingen ting imot dem. Men jeg HATER språket Dansk. Det høres så stygt ut, men jeg har vel ikke noe imot Danskene annet enn at de klarte å lage det styggeste språket jeg vet om. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Etter noen år på roskilde har jeg vel funnet ut at jeg egentlig ikke er så fan av Dansker. De er veldig høylydte og tar stor plass. Men det er nok bare fordi jeg ikke liker sånne folk generelt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det hele starter nok som konkurranse instinkt og kan vel kalles deretter men her i Norge hater (eller mobber) vi naboen, nabokommunen. nabobyen og nabolandet. Lenke til kommentar
CThomassen Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 har et tallsystem som tvinger meg til å komme hjem med haugen av mynter i lommen. Dansk kassadame: "Det blir fire og en halv fjess!" Du: "ehhmmmm (graver i lomma etter alt du har av mynter og tømmer det på disken)" Fikk bare sånt instant forestillning av nordmenn i Danmark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå