Gå til innhold

2x XFX 295, Hovedkort til 2-3000, 4gb ddr3, og E8400

Anbefalte innlegg

Ser en kar her har kjøpt seg ny pc til en 25 tusen (med skjerm også altså).

Og så har han puttet i overnevnte hardware, og så hatt i Intel C2D E8400.

Er ikke det en enorm flaskehals egentlig? Selv har jeg e8400, og har hatt den i et år snart!

Jeg mener, fyren kunne vel berre klinket til med en sværere prosessor når han alt har 1200W psu?

Tror nesten ikke han er seriøs :p

Endret av Mad_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten så er ikkje 25k såå veldig mye for en pc MED skjerm. e8400 + et billig hovedkort er ganske mye billigere enn billigste i7 med x58. Men det er utrolig vanskelig å synse om det virtuelle opsettet til 25k uten å ha sett hva det er av komponenter.

Tja... tror fremdeles man tjener ganske så mye på en overklokket i7 ;)

Men hva har det med saken å gjøre? Ble litt forvirra her..

Lenke til kommentar
Poenget var vel at med ett sånt ekstremt system så vil et Core i7 system være et bedre valg uansett - det er IKKE lett å drive to GTX 295 kort - og det er her Core i7 virkelig begynner å vise muskler.

Men da hadde jo oppsettet kostet noen tusen kroner mere.. Kanskje han hadde 25k til disp. Hvis han bare bruker pc'en til gaming, så er faktisk dualcore midt i blinken :D Overklokking FTW :)

Tilogemd Sam_Oslo vet at i7 ikkje er noe særlig vits hvis man bare spiller spill :thumbup:

Selv klarer jeg meg med e8600 og e8500 på hendholdsvis 4500mhz og 4400mhz. Jeg bencher ikkje CineBench 10 :p

Lenke til kommentar

Du har jo forsåvidt rett - men noe sier meg at vedkommende nødvendigvis kommer til å benche en del...

Og at dualcore er midt i blinken til spill - ja, helt klart.

Men to GTX 295 er ikke lettdrevne saker - og det er her i7 vil begynne å vise muskler.

Hadde det vært mindre ekstreme grafikkløsninger så hadde jeg vært helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...