LianLidude Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei, planlegger å kjøpe meg ny PC nå som den gamle begynner å dra på åra. Har det nogenlunde klart hva jeg skal ha bortsett fra litt uklar på rammen. Blir intel 920 som skal klokkes til rundt 3.5Ghz til 3.8Ghz på god luftkjøler (24/7 klokk). Så det blir vel mest sansynlig et sett på 3x2GB minne bikker(totalt 6GB), dette gjør vel så jeg får triple channel? Det jeg har sett på er brikker på 1600Mhz / PC12800, er det dette jeg må se etter eller holder det med lavere hastighet? Hva er det som blir sett på som standar DDR3 hastighet om man ikke skal overklokke? Takker for innspill på forhånd Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 1333Mhz er standard. Du kan også fint klokke med god 1333Mhz ram Lenke til kommentar
LianLidude Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Takker for svar Ser ut til at det blir Gold eller Platinum sette til OCZ på 3x2GB moduler 1600Mhz. Trengs det noe fixing i BIOS for å aktivere triple channel eller går dette av seg selv når jeg setter de i de riktige slotsa? F.eks en i vær oransje slot. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Det skal gå av seg selv så lenge du følger manualen til hovedkortet og setter inn alt riktig. Under POST så skal det vel stå "Tripple Channel" et sted på skjermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå