vestlia Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Jeg vurderer å søke fallskjermjeger, noe som er mitt andrevalg etter hundetjeneste. Men vil dette da bli prioritert, og da minske sjansen min for hundetjeneste? Er rekrutten til fallskjermjeger på samme tid eller noe? Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 du må søke til fallskjermjeger utenom sesjonen og overkjører da dine ønsker fra sesjonen. se: www.fallskjermjeger.no Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Søkte nå, men vil det overkjøre ønskene fra sesjonen? Vil helst som sagt inn på hundetjeneste, mens fallskjermjeger er en nr. 2... Kanskje det er lurt å kontakte vernepliktsverket for å få frem dette? Eller er det felles rekrutt uansett? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du søker på FJ, så vil det overkjøre ditt ønske om hundetjeneste. Alt av hva du sender inn søknad på(befalskole, fallskjermjeger, marinejeger etc) blir automatisk nr 1. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Blir du innkalt til fallskjermjegeropptak forsvinner alle muligheter om å bli hundefører i fgtj, er jeg redd. Men du må jo sende inn søknad, så med mindre du har gjort det skal du jo ikke på fj-opptak i år. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Sendte søknad... Men er det ikke felles rekrutt, så man isåfal kan droppe fallskjermjeger og heller ta hundetjeneste? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, det er ikke felles rekrutt. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, det er ikke felles rekrutt. Så det lureste for meg som vil inn på hundetjeneste, er å ringe inn å trekke fallskjermjegersøknaden? Har ikke fått inkallelse enda, så kanskje jeg ikke blir innkalt i det hele tatt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hvis du vil bli hundefører, ring vpv og be om å bli innkalt til luftforsvaret. Ring samtidig HJK og be om ikke å bli innkalt dit. For å si det sånn, om fallskjermjegern er andrevalget ditt, kommer du aldri i livet inn i fallskjermjegertroppen. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Ok, takker for svar. Fallskjermjeger var liksom en "fallskjerm" om jeg ikke kommer inn på hundetjeneste Ringer dem i morra og spør om de kan stryke søknaden. Jeg prata også med min bror, og han hadde fått varselbrev om innkallelse før jul året før han skulle inn, noe jeg ikke har fått. Mulig at jeg ikke blir innkalt i hele tatt da? På forhånd, takk for alle hjelp! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 "Fallskjermjeger var liksom en "fallskjerm" om jeg ikke kommer inn på hundetjeneste" Fallskjermjeger er ca 1000 ganger vanskeligere å komme inn på enn hundetjeneste. Kommer du ikke inn på hundetjeneste, kommer du ikke inn på fallskjermjeger, så den ideen der må jeg si var ganske interessant. Ring 03003 i morgen i arbeidstiden og spør om de har tenkt å kalle deg inn. Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Fallskjermjeger er jo jævlig høye krav. Kommer man ikke inn på en førstegangstjeneste kan man se langt etter fallskjermjeger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Fallskjermjeger er førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Grunnen til at du ikke kan ha fallskjermjeger på andrevalget ditt er at du drar ikke inn på fallskjermjegerskolen som et andre valg. De ønsker ikke slike folk, de ønsker folk som ønsker og vil bli fallskjermjeger 110% Det er på en måte ikke bare å ta turen innom, det er et rent helvette hvor instillingen din må i HVERTFALL være slik at fallskjermjeger er ditt førstevalg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå