..Bjørnar.. Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Var på HiFi Klubben i sta og hentet meg en Dali Basis 100 for å pynte litt på gjengivelsen av de lavere frekvensene. Det viste seg å være svært, svært vellykket ved filmkikking, men på musikk er det stopp. Bruker en PS3 via HDMI på en AVR-2809 satt til "Pure". Bassen er koblet til via LFE, høyttalerne mine er satt til "Large" og jeg bruker "LFE+main" på sub-innstillingene. De øvrige høyttalerne er Dali 6006 fronter, 5005 surround og C1001 senter. Basskanalen er stilt til -3dB, ingen effektforskjell å stille denne. Bassen oppfører seg likt både på "auto" og "on" (og "off" naturlig nok, iom at det ikke er noe liv i den). Noen forslag godtfolk? Vil ha dette igang så jeg får inntatt sofaen for godt for kvelden og heller kan bruke tid på å nye innkjøpet. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Ny info: Når jeg setter forsterkeren fra "Pure" til "Standard" og setter frontene til "Small" så spiller basseren som bare f. Men da spiller jo plutselig ikke frontene mine fult frekvensspekter lenger da. Hvordan kan jeg stille inn forsterkeren så mine bi-ampede 6006, som helt klart både orker og tåler påkjenning, spiller samtidig som basseren holder trykket oppe? Om alt dette spiller samtidig så spiller det virkelig superflott! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Problemet løst. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Hvordan løste du problemet? Ved å sette Main+FLE ett eller annet sted i setupen? Sparer til en slik receiver selv. Har du lest audyssey faq? http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....145#post7969145 du kan kanskje ta bass forslagene med en klype salt da 2809 har advanced low frequency correction. Endret 22. mai 2009 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
EspenNO Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Hei Bjørnar. Jeg har akkurat samme problemet og lydutstyr som deg. Hvordan løste du problemet? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Pure direft gir kun lyd ut de kanalene som den får inn. Mest sannsynlig det å sette den til standard som løste problemet. i pure så får man som regel ikke satt frontene til small. Gjør man det utenom pure, så sendes alle frekvenser under det som er satt i crossover valget til suben. Vil anbefale å prøve det som heter direct (mellom standard og pure direct), sette frontene til large, og sub innstillingen lfe+main. Så høre på musikk mens du justerer crossover på frontene til bassen blir som du ønsker. Bare pass på,hvis crossover ikke kan stilles på frontene alene, da går det utover senter og surround når film spilles av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå