Wazzabazza Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har et lite prosjekt i hodet, som jeg lurer på om det går.. Hvis jeg tar en 70x70 -> 80x80 funnel på min Thermaltake Volcano 7+ kjøler, og setter på en 80x80 vifte, går det ant?! Og eventuelt etter det 80x80 -> 120x120 ? Skal montere en Shim for AMD XP/Duron/T-bird på så jeg er sikker på at kjernen ikke knuses Lenke til kommentar
Wazzabazza Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Jeg har tatt av viften, og det er ett 3 cm mellomrom mellom hullet til viften, og kjøleribba.. Blir vel 5-6 cm tilsammen, med funnel på.. Gjør dette noe? Blir det noe bedre kjøling med funnel og vifte på, tror dere?! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jo lengre du kommer unna kjøleren jo mindre blir "deadzone" som er rett under motoren til vifta. Hvis kjøleren er festet til hovedkortet ved hjelp av de fire skruehullene rundt socket så skal det ikke stå noe i veien for å montere en 120mm på den. Lenke til kommentar
Wazzabazza Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Jo lengre du kommer unna kjøleren jo mindre blir "deadzone" som er rett under motoren til vifta. Hvis kjøleren er festet til hovedkortet ved hjelp av de fire skruehullene rundt socket så skal det ikke stå noe i veien for å montere en 120mm på den. Hmm.. Jeg bruker den på en xp-prosessor.. Blir det noe kaldere når jeg har montert 120?! Med tanke på avstanden.. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Jo lengre du kommer unna kjøleren jo mindre blir "deadzone" som er rett under motoren til vifta. Hvis kjøleren er festet til hovedkortet ved hjelp av de fire skruehullene rundt socket så skal det ikke stå noe i veien for å montere en 120mm på den. Hmm.. Jeg bruker den på en xp-prosessor.. Blir det noe kaldere når jeg har montert 120?! Med tanke på avstanden.. Det blir veldig mye kaldere hvis du lar vifta kjøre på fullt. Den flytter nemlig like mye luft ved en brøkdel av støyen en 70mm lager på fullt. Lenke til kommentar
Wazzabazza Skrevet 22. april 2003 Forfatter Del Skrevet 22. april 2003 Jeg vurderte å holde meg til bare en 80 mm.. 8) Så avstanden har ikke noe å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå