Gå til innhold

Spm angående hold/stitch.

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

Hallo

Bare lurer på om det er farlig å løpe med hold? Da tenker jeg på når jeg skal løpe 3000m og bare løper som faen og plutselig får hold og bare fortsetter selv om det gjør vondt som faen. Her snakker jeg om å presse seg til det ytterste hvor man "ser stjerner" og nesten spyr og faller i bakken, er det farlig.

Takker til svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

er ikke farlig, men jeg kan love deg:

du vil ikke klare å presse deg til du spyr. har selv prøvd, og etter stingen først kommer, så bygger den seg opp, og du vil stoppe av smertene. tro meg.

om du vil ha bukt med dette, ta situps! grunnen til sting, tror jeg da, er at magemusklene ikke takler den høye belastningen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Varm opp godt, så slepper du den verste holden. Før vi løper cooper-testen varmer vi opp i over en halvtime bare for 12 minutter med løping.

Det er vel aldri helt ufarlig å gå i bakken, men om du ikke er skikkelig innstilt på å løpe videre (konkurranse eller lignende) tror jeg vel ikke at noen klarer å presse seg så hardt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det er faktisk mulig. Jeg hadde en periode hvor jeg løp til jeg spøy. Bokstavelig talt. Du gir alt, absolutt alt, til kroppen ikke klarer mer og spyr. Deretter stopper du og tar det ROLIG hjem. Jeg vil ikke anbefale denne taktikken. Utrolig slitsomt, og den kan umulig være sunt.

Men følelsen er fantastisk når du kommer hjem og vet at du har gitt alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...