MrLeftfield Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Heisann! Jeg har en php socket som åpnes mot min Java server socket. Kommunikasjonen mellom dem fungerer helt utmerket. Det jeg sliter med derimot, er å lytte i mitt C# program samtidig. php socket -> java server socket -> C# client lyttende socket. <- Det som skjer er at jeg får "Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted", fordi samme socketen er i bruk til å lyttte for endringer i php saken min. Må jeg opprette enda en socket fra Java server socket til C# saken med ny port nummer? Det beste så klart (som er ønsket her) om det var mulig for flere sockets å lytte til samme server socket. Hva ser jeg etter her? Lenke til kommentar
aC Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 Føler ikke at det kommer helt klart frem her hva du ønsker å oppnå, men jeg prøver. Php socket kommuniserer med java-server og din c# applikasjon skal også kommunisere med java-server? Slik at php skal kommunisere med c# via java-server? Hvis dette er saken er du nødt til åpne ny socket på serveren og kjøre non-blcoking select på riktig fildescriptor (socket) Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Føler ikke at det kommer helt klart frem her hva du ønsker å oppnå, men jeg prøver. Php socket kommuniserer med java-server og din c# applikasjon skal også kommunisere med java-server? Slik at php skal kommunisere med c# via java-server? Hvis dette er saken er du nødt til åpne ny socket på serveren og kjøre non-blcoking select på riktig fildescriptor (socket) Yupp det er det jeg øsnker å oppnå. Problemet mitt er at jeg vet ikke hvordan jeg kan kode det på en "non-blocking" måte. Grunnen til det er manglende kompetanse på området, men jeg prøver å tilegne meg den Lenke til kommentar
aC Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hei, sorry for at jeg er litt treig til å svare. Men ok, istedet for å bruke normale klasser for å oprette sockets må du bruke noen andre samt litt java.nio hele ideen er å bruke en selector (samme prinsipp som select() i C) Ta en titt her: http://www.exampledepot.com/egs/java.nio/NbServer.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå