Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Det er gått ei stund sidan me fekk oss server no. Serveren køyrer ubuntu og eg vil dele filene frå den til dei andre maskinene på nettverket, hovudsakleg datamaskina mi som køyrer Vista. Då serveren var heilt ny så installerte eg berre samba på serveren, og det funka heilt fint. Men i går fekk me ny router, og problema kom. Først fant eg ikkje serveren under Start > Network, men etter å ha reinstallert samba på serveren fant eg han att. Problemet no er at når eg prøver å åpne, så får eg feilmelding 80070035: Windows cannot access \\SERVER Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. Kva er problemet? All hjelp tas godt imot! Lenke til kommentar
duckers Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hum, problemet er jo at vista ikke finner servern, prøv å skriv inn "\\'IP adressen til serveren her'" i utforsker og se om Vista finner maskinen da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Det funka! Men det blir jo litt tungvint å alltid måtte gå via ip-adressa. Må vel gå an å få det til å virke som det gjorde før? Endret 28. februar 2009 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
duckers Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det gjør det sikkert.. bruker ikke vista selv, men mulig det går å slette den "snarveien" som ikke funger, og så håpe den dukker opp igjen. Eventuelt se om du finner noen egenskaper for den og oppdater disse manuelt med ny IP. Servere skal forøvrig alltid ha fast IP, så slipper du slike problemer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Takk skal du ha! Søkte litt på google, fant ut at ved å gå Start > Computer og så høgreklikk > Add new network location kunne eg skriva inn ip-adressa til serveren, og no funkar alt bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå