saphiens Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Linken fynker ikke! EDIT: Jo det gjør den! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 Venter nå i spenning på review'et fra www.anandtech.com, de har jo hatt et par gode server-reviews med forum databasen sin som "testobjekt". Hvis opteron gjør det bra der tror jeg sannelig amd har en slager på gang: På tide, er en stund siden thunderbird Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 22. april 2003 Del Skrevet 22. april 2003 jeg må si jeg ble litt skuffa over Workstation testene, men det bedrer seg nok med bedre chipsett (eller noe)..... EDIT: Så på forumposten hos hw.no om opteron, og der sto det at THG ikke hadde satt på Dual-CH DDR333. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Tom's hardware er gennerelt sucky sucky, Likte mye bedre testene til Anandtech og Ace's Hardware. Men for opteron sin del, slår jo bara igjennom.... men legg merke til at den har 100mill transistorer mot Xeons 50mills..... Ja, jeg er klar over at opteron har en innebygd minnekontroller. Nice anyways Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Sjekka testene på www.anandtech.com, så bra ut de. Lurer på hvordan den yter med flere enn 2 prosessorer i forhold til intel sine løsninger. Tror den vil skalere mye bedre. Er spent på prisnivået. Lurer på hvor lang tid det tar før noen prøver å overklokke den, ikke om jeg helt vet hvordan det skal gjøres, har jo ikke noe fsb... Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Kanskje ala skjermkort? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hammer har en en form for FSB joda, 800mhz infact. Men ser ikke vitsen til å øke den ettersom minnet ikke "går" på den. Eller tar jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 hele poenget med Hammer er jo at den har integrert minnekontroller. Athlon64 skal (etter det jeg har hørt før) 6,4GB/s (eller Dual-CH PC3200) Det skal kunne skaleres så langt minnet vil (håper jeg iallefall) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Må si jeg var imponert over den Seti@home scoren Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Les siste anandtech artikkel, litt ownage av opteron da! 70% bedre score enn likt klokket barton i Jedi Knight... Virker nesten som om noe annet må ha lugget under.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå