Gå til innhold

NTFS harddisk virker ikke i Windows

Soffer

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om dette er riktig sted å poste, men prøver.

Jeg har en WD My book 500 Gb som er konvertert i NTFS. Har hatt denne en stund, og har ikke hatt noen problemer med å bruke den med Win eller Mac. Men nå får jeg en feilmelding som sier at jeg ikke har tillgang til den i Windows XP SP3. I tillegg kommer den opp i "Min Datamaskin" som Lokal disk, ikke ekstern.

Jeg tror dette har skjedd etter jeg innstallerte MacFuce og NTFS-3G for å kunne overføre filer til den i Mac OS X. Tror dere dette har noe med saken å gjøre?

Vet noen hvordan jeg får den til å funke i Windows igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det noe mer enn 'Ingen tilgang'?

Står det noe som tilsvarer "The file or directory is corrupted and unreadable"? I såfall er det et alvorlig problem med filsystemet. Prøv chkdsk /r

Men hvis det er "Access is denied" så er det antagelig enkelt, da er det bare rettigheter om å gjøre.

Lenke til kommentar

Windows tror filsystemet er korrupt.

Kjenner ikke Mac programmet, men det kan jo være at de gjør noe som Windows ikke forstår. NTFS er et proprietært Microsoft format som ikke er dokumentert skikkelig, så tredjeparts software gjør ting på egen risiko.

Å kjøre chkdsk kan gjøre disken brukbar i Windows, men da risikerer du å miste filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...