Gå til innhold

dato for opptak til befalsskolene

banaman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å søke meg inn på en av befalsskolene til sommeren. Det jeg ikke finner ut er når opptaksukene faktisk begynner for de ulike skolene :hrm:

Har noen peiling på når opptaksuken begynner? Må nesten finne utav dette med tanke på reiser i ferien osv.

lurer også på hvilken forsvarsgren jeg skal søke, noen som har erfaring fra de ulike grenene som kan fortelle litt? Noen som har en formening om hvilke grener som er vanskeligere enn andre? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg tenkte å søke meg inn på en av befalsskolene til sommeren. Det jeg ikke finner ut er når opptaksukene faktisk begynner for de ulike skolene :hrm:

Har noen peiling på når opptaksuken begynner? Må nesten finne utav dette med tanke på reiser i ferien osv.

lurer også på hvilken forsvarsgren jeg skal søke, noen som har erfaring fra de ulike grenene som kan fortelle litt? Noen som har en formening om hvilke grener som er vanskeligere enn andre? ;)

Det er felles opptak og seleksjon til befalsskolene:

http://www.mil.no/felles/fms/utdanning/fos/start/omfos/

Hver forsvarsgren har sin utfordring. Å veie dem opp mot hverandre er vanskelig uten å vite hva du har av forutsetninger. Jeg ville anbefalt Sjøforsvaret, men er inhabil ;)

Lenke til kommentar

trodde at det ville være litt senere om sommeren, og at det ville være opptaksuker ca på samme tid som de sivile skolene begynte :roll:

Var en ganske upassende tid da jeg har bestilt tur til magaluf på den tiden opptaket er :hrm:

Lenke til kommentar

Slik at du ikke kunne begynne på skolen om du stilte på BS-opptak? Det høres ut som en dårlig idé, da mange, mange hundre ryker ut fra opptaket. Ville vært kjipt for dem å da stå uten skoleplass noen steder.

Du burde kanskje ikke bestilt tur til magaluf før du visste når opptaket var, da. Det hadde ikke kostet deg mange kalorier å finne ut at det stort sett er rett etter at skolen er ferdig, nemlig, for det har det vært mange år på rad nå. Selve befalsskoleåret begynner for øvrig ca. samtidig med sivile skoler (gjerne litt tidligere). Det er også greit å ha litt ferie mellom opptaket og skolestart, da feltuken på opptaket er ganske tung.

Lenke til kommentar

Okay, vet at det høres ganske latterlig ut. :whistle: Men hadde bestilt turen til magaluf før jeg kom på å søke befal.

Var en som tidligere har jobbet i forsvaret som anbefalte befal ;)

Får prøve å finne en løsning på dette, muligens søke på det andre inntaket senere i år :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Samme problemet har jeg. Ferie er bestilt, og FOS legger seg som en jævla kreftsvulst akkurat i det planlagte tidspunktet!

Har vært helt umulig å finne ut av når det er via sidene til befalsskolene, men antok det var i august en gang, siden hu dama som besøkte oss fra Forsvaret på skolen sa det. Er helt håpløst at de ikke har et oppegående nettsted i Forsvaret, så folk faktisk kan finne ut noe...

Lenke til kommentar
Har vært helt umulig å finne ut av når det er via sidene til befalsskolene, men antok det var i august en gang, siden hu dama som besøkte oss fra Forsvaret på skolen sa det. Er helt håpløst at de ikke har et oppegående nettsted i Forsvaret, så folk faktisk kan finne ut noe...

Http://www.mil.no har jo eksistert leeeenge. Og datoen for FOS har stått der siden før jul.

Googler man FOS så får man også opp datoen. Så også ved å ringe 03003 eller email til responssenteret. Så tror nok viljen til fin ferietur har vært større enn å ta opptaket :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...