SEH Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Heisann. Nå har jeg vurdert og lest opp og ned i mente ang hva jeg skal prioritere av utstyrsanskaffelser både med tanke på to kommende turer og generelt. Budsjett: ca 4.000,- I vår/sommer kommer jeg til å dra på et par turer med forhåpentligvis mange spennende motiver; en lang-weekend i Paris, samt en guttetur på fjellet (vandre hytte til hytte). I den forbindelse håper jeg noen kan hjelpe meg med noen utstyrstips. Fra før har jeg: Canon 400D, 18-55 (kit), 55-250 IS, 50 f1.8 Velbon Sherpa 600R, EF 25 mellomring, BG-E3 batterigrep, 3 batterier, 4Gb Sandisk Extreme, Crumpler skulderveske. Det jeg har vurdert er blits (430 EX II), Macro (Tamron 90mm), lyssterk normal (17/18-50 f2.8 Tamron/Sigma) eller vidvinkel. I tillegg til dette noe ekstrautstyr avhengig av hva jeg bestemmer meg for. På grunn av et begrenset budsjett har jeg kun mulighet til å kjøpe en av tingene selv om jeg gjerne skulle hatt alt med en gang. Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Slik jeg ser det, så er det litt avhengig av hvor bra du synes nærfoto blir med mellomringen din. Jeg vet ikke hvilken forstørelse den kombinasjonen gir, men er du fornøyd, så kjøp blits og eksta minnekort. Tamron makro og lyssterk normalzoom deler vel 2. plassen. Mer vidvinkel enn 17mm er ikke min greie, så den stryker jeg Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 1 - Blits og et minnekort 2 - Vidvinkel, mest mulig lyssterk (ikke alltid det passer med blits) 3 - Macro Blits er en selvfølge i ehhver fotobag (vet ikke alle er enig med meg her) Vidvinkel er alltid kjekt i trange lokaler (kneipa i Paris?) og for å fange det storslagne fjellandskapet Har selv hatt Tamron 90mm macro, kan trygt anbefales som kanskje det beste kjøpet i denne klassen. Vurder bruktmarkedet (foto.no), har kjøpt en del brukt og angrer ikke. Ca 2/3 av nypris og i all hovedsak greie og ærlige folk. -Lazy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå