CorporalClegg Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hei kjøpte nettopp OCZ DDR2 4 GB Reaper hos netshop. Jeg har fått DOA (Dead on Arrival) pga en manglende skrue på RAM`en(det bør funke helt fint, ingenting er løst) så jeg får ett nytt sett sendt til meg om jeg ber om det. Saken er at jeg har et ASUS P5Q-E HK, jeg leste nettopp at OCZ+ASUS P5Q var en dårlig kombinasjon, bør jeg be om et sett som ikke er fra OCZ pga HK? Er Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance et bra alternativ til OCZ DDR2 4 GB Reaper Jeg får muligens kjøpt et vannkjølingssett his en kompis, og da blir det nok kraftig OC av CPU. Tusen takk! Endret 3. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Vil anbefale Mushkin til p5q. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Andre innspill? Noen som har erfaring med OCZ Reaper + ASUS P5Q ? Takk for svar! Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Har ingen problemer med OCZ Reaper X påmitt ASUS P5Q pro.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Så lenge du oppdaterer biosen så vil nok det gå bra, et tips hvis man er i tvil om ram til Asus hovedkort er å gå for Corsair - det er bankers med Asus. Endret 1. mars 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Kan også meddele at på mitt P5Q funker Reaper 4g + Corsair Dominator 2g Med nyeste bios. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Har et Asus P5Q SE med OCZ Ram brikker, totalt bortkasta, kan ikke bruke 4GB uten at jeg får krasj i alle spill og display driver feil melding etc.. Styr unna OCZ brikker på ASUS P5Q/Asus 775 sokkel hovedkort Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Fikk mitt P3Q pro i juni i fjor, har ikke engang oppgradert bios, Har overhodet ikke vært borti noen som helst problemer fordi det er OCZ. hverken med 4 GB av disse eller de her.. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Mange som har sagt dette med at OCZ + Asus kræsjer helt. Vet ikke selv, men. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Mange som har sagt dette med at OCZ + Asus kræsjer helt. Vet ikke selv, men. dette har vært diskutert her Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Ut fra denne bør det funke uten bios utdate, har BIOS rev 703. Tusen Takk for alle svar!! Hvilke brikker funker best til klokking, Mushkin DDR2 4096MB extreme Performance eller OCZ DDR2 4 GB Reaper Endret 2. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Hva slags cpu skal du klokke? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 q6600, muligens vannkjølt. Eventuelt med en Noctua NH-U12 (innvendinger mtp vifte? Den MÅ være stille! ) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Ok - cluet er å velge ram som klarer å kjøre synkront med fsb, så en fsb på 450mhz vil gi 4050mhz hvis du kjører på default multiplier (9) bare for å gi et eksempel - så da trenger du ram som klarer 900mhz for å kjøre synkront, nå er det ikke sikkert du kommer så høyt - selv med god vannkjøling. Jeg ville valgt Mushkin brikkene, selv om de er 800mhz brikker så klarer de enkelt 900mhz. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2009 Takk for svar, da blir det mest sannsynlig de PerUlv2 anbefaler. Nå skal det sies at jeg aldri har prøvd og klokke noe som helst før.. Innvendinger på kjøling ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 Noctua'n er noe av det beste du får av luftkjøling som også er stille. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Jeg får http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=360337 billig hos en kompis, er den god, bråker den? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Trur ikke den er av de stilleste, generelt er sånne cheapo alt-i-ett vannkjølingssett ikke helt det store, men brukbart er det sikkert. Har lest to tester av settet og begge konkluderer at det fungerer greit, men er bråkete - ikke noe bombe da det har en enkeltradiator og veldig begrenset vannvolum - da må nesten den ene stakkars vifta jobbe hardt. For eks: http://www.techwarelabs.com/reviews/coolin...i/index_3.shtml Endret 4. mars 2009 av PerUlv2 Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Takk! Vesentlig mer bråk en Noctua NH-U12 ? Endret 4. mars 2009 av ravii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå