Lifeform Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei, Acer 8920G er en maskin som blir levert med Vista. Noen som har noe peiling og har erfaring med å "degradere" denne til Windows XP...? Kan virke som dette er en litt komplisert affære... Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Er det noe spesielt som får deg til å tro at dette er en avansert affære? Du må jo kjøpe/ha en XP CD og en XP-lisens, men det er jo ikke noe problem. Du kan kjøpe det hos Komplett.no (Du må bla langt nedover på siden for å komme til XP.) Deretter gjør du som følger: Du kopierer alle filene dine som du ønsker å beholde over på en USB-pinne eller brenner de på en CD. Deretter setter du inn XP-CD'en, rebooter maskinen, og velger å boote fra CD. Du formaterer harddisken og følger innstruksjonene på skjermen. Så enkelt! Dette blir jo da en ren innstallasjon av Windows. Ønsker du å nedgradere uten å miste noen filer kan det kanskje bli litt vanskelig. Står det noe om det i dokumentasjoen til maskinen? Hvilke planer hadde du? PS: Må gratulere med artig post-count (ved dette tidspunkt 888) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Ok, dette gikk faktisk mye bedre enn jeg hadde trodd, og jeg er godt i gang nå... Har fått tak i en god del drivere til maskinen, men sliter med å finne ut hvilken nettverksdriver som skal installeres. Har du peiling på dette?? Mistanke om at det er noe fra Broadcom... Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Så XP har ikke en kompatibel nettverksdriver allerede altså? Når jeg kikker på denne siden, ser det ut som om driverne kommer fra Atheros. Det er vel bare å prøve å laste de ned og se om de fungerer. I den øverste rullegardinmenyen, under "MS Windows Vista". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå