Gå til innhold

Trenger jeg kabel fra CD til Lydkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke et "must" med en slik kabel. Dersom du skal spille musikk-cd'er på denne CD-stasjonen og høre de på høyttalere koble til lydkortet vil du trenge en slik kabel. Dersom du bruker hodetelefon-utgangen foran på CD-spilleren trenger du ingen slik kabel. Det gjør du heller ikke om du kun skal bruke stasjonen til å lese/brenne datafiler.

Oppsummert, har du en kabel liggende (jeg trodde de pleide å følge med CD-spillerene?) koble den til, men du trenger kanskje ikke å kjøpe en dersom du ikke har. Dette finner du ut ved å bruke PC'en noen uker, for å se om du savner muligheten jeg nevnte ovenfor. Gjør du det, har jeg drøssevis av slik kabler liggende og kan sikkert sende deg en. ;)

Lenke til kommentar

Den dag idag trenger du ikke denne kabelen nei, har selv kuttet den ut på en god del av mine nyere bygde maskiner.

Før i tiden og i DOS alderen var denne for at du skulle få lyd i spill slike som Incubation for eksempel hvor lyden i kuttsekvensene var ett spor på CD plata som spillte samtidig som du så kuttsekvensen.

Idag lagres alt av lyd stort sett på harddisken og da trengs ikke dette, det er en gammel steinalder teknikk, men skal man bygge retro gaming maskin så må du ha den.

Tror også den brukes om du skal høre på musikk fra en plate i CD ROMen, men har ikke gjort dette på flere år så jeg vet ikke, sist jeg gjorde det, så hadde jeg kabelen der.

Lenke til kommentar
Den dag idag trenger du ikke denne kabelen nei, har selv kuttet den ut på en god del av mine nyere bygde maskiner.

Før i tiden og i DOS alderen var denne for at du skulle få lyd i spill slike som Incubation for eksempel hvor lyden i kuttsekvensene var ett spor på CD plata som spillte samtidig som du så kuttsekvensen.

Idag lagres alt av lyd stort sett på harddisken og da trengs ikke dette, det er en gammel steinalder teknikk, men skal man bygge retro gaming maskin så må du ha den.

Tror også den brukes om du skal høre på musikk fra en plate i CD ROMen, men har ikke gjort dette på flere år så jeg vet ikke, sist jeg gjorde det, så hadde jeg kabelen der.

OK, da kutter jeg den ut. :)

Maskinen min skal være en liten gamer!

Bør jeg da ha den?

Endret av halvorls2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...