Wisd0m Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hei! Får man stipend hvis man bor hjemme og går på BI? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Nei, ikke med mindre du har barn eller er gift. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) edit: feil Endret 28. februar 2009 av datastol Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Etter hva jeg finner ut så blir 40% omgjort til stipend dersom man er borteboer. Bor man hjemme så blir 100% lån uansett. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Etter hva jeg finner ut så blir 40% omgjort til stipend dersom man er borteboer. Bor man hjemme så blir 100% lån uansett. noe sånt jeg trudde. hvor fant du ut av det? på lånekassens hjemmesider? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 http://lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-...-mye-kan-du-fa/ Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Nei, skriver at de IKKE blir omgjort. Skolepengene blir ikke omgjort uansett, men lånet på 85000 blir omgjort dersom man er borteboer =) Så er vel riktig det jeg skrev da. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Nei, skriver at de IKKE blir omgjort. Skolepengene blir ikke omgjort uansett, men lånet på 85000 blir omgjort dersom man er borteboer =) Så er vel riktig det jeg skrev da. Sånn jeg tolker det så sier du at man få skolepenger og stipend, men ikke noe av skolepngene eller av lånet blir omgjort til stipend. Men men, vi mente nå det samme Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hva om jeg ikke kommer fra Oslo, men flytter dit for å studere på BI, får jeg da vanlig studielån? 85000 i året eller noe. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Hva om jeg ikke kommer fra Oslo, men flytter dit for å studere på BI, får jeg da vanlig studielån? 85000 i året eller noe. Du for 40% av det du tar opp i lån omgjort til stipend. Hvor mye du får i studielån vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Såfremt man består eksamen. Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Takk, det var bare det jeg ville vite. Var ikke sikker på om man får studielån siden det er en privat skole, men det får man altså. Okei! Takker Lenke til kommentar
Rock-N-Rolla Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nei, ikke stipend. Men du får lån som dekker skolen iallefall da, kan vel søke om 85000 kr i lån utover dette, men ikke noe av dette omgjort til stipend. Skolepenger omgjøres vel ikke til stipend. Men hvis man består eksamen vil 30%(eller var det 40%)/70% omgjort til stipend. Dette avhenger av studiet, studiepoen osv. Du kan sjekke mer ut på lånekassen sin hjemmeside. Nei, skriver at de IKKE blir omgjort. Skolepengene blir ikke omgjort uansett, men lånet på 85000 blir omgjort dersom man er borteboer =) Så er vel riktig det jeg skrev da. Skolepengene som blir ikke omgjort det er det du betaler for studiet ved BI? og man får 85000 på lånet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå